• Emz02

    Grönt bajs 7 mån

    Den här nyfikenheten kring sitt barns bajs e väldigt komisk. Men de senaste dagarna har min son varit väldigt gnällig o sovit dåligt, vaknat var tredje timme för o ammas o gnällt igenom sig den vakna tiden. Vilket är väldigt ovanligt för att vara honom eftersom han annars är väldigt glad o sovit hela nätter sen han var 4 mån.

    Men idag skrek han sig igenom 2 h tills han däckade o sen dess har han bajsat 5-6 ggr o det är grönt? Vilket de annars aldrig är då han nästan bara ammar. Han har nyss fått två tänder, men annars är allt som vanligt. Vill dock inte äta lika mkt som vanligt, tror ni han blrjat bli sjuk??

  • Svar på tråden Grönt bajs 7 mån
  • Anonym (K)

    Jag tycker det låter som han är hängig. Bebisar som är förkylda och snoriga brukar svälja snoret och då kan bajset bli grönt. Min son är också 7 månader och han var förkyld under julen och då blev bajset lösare, grönare och han bajsade oftare än normalt.

  • Sasu

    Min dotter på 7 månader bajsar också grönt just nu, vi är lite snoriga och förkylda, samt att hon börjar få tänder. Både tänder och förkylning kan ge grönt bajs :)

Svar på tråden Grönt bajs 7 mån