• 201610

    Personliga olikheter

    Varför anser sig många extroverta människor ha rätt att se ner på och att skamma introverta människor?

  • Svar på tråden Personliga olikheter
  • Anonym (S)

    Är det så?

    Irl hör jag sällan folk prata om det alls. Här tycker jag ofta att jag läser inlägg från introverta personer som beskriver det i positiva ordalag i jömförelse med extroverta personer. Eller ibland folk som förklarar sin ensamhet med det.

    Överlag tycker jag att denna uppdelning är lite svår eftersom så många tolkar det så olika. En del menar ju att det endast handlar om var man tankar energi (bland folk eller i sin ensamhet) medan andra lägger till olika beteenden och/eller egenskaper i begreppen.

  • Anonym (Jenna)

    Är ju inte okej, men visst ligger det något i det du skriver!
    Att vara extrovert är på något vis normen.. man ska våga ta plats, visa framfötterna och göra sin röst hörd! Är man inte sån så ses man som lite avvikande och folk undrar vad som är fel på en!

  • Anonym (S)
    Anonym (Jenna) skrev 2020-02-06 07:26:52 följande:

    Är ju inte okej, men visst ligger det något i det du skriver!

    Att vara extrovert är på något vis normen.. man ska våga ta plats, visa framfötterna och göra sin röst hörd! Är man inte sån så ses man som lite avvikande och folk undrar vad som är fel på en!


    Fast folk som visar framfötterna och gör sin röst hörd (vad som upplevs som) väldigt mycket kan också upplevas som avvikande. Det är nog ofta problematiskt att vara normbrytande oavsett hur det sker.
Svar på tråden Personliga olikheter