• campano

    Självdoserande tvättmaskin

    De senaste tvättarna jag har kört så verkar i-dosen på min bosch självdoserande tvättmaskin ta in tvättmedel både i början och sen ca 10 min in i programmet igen. Kör programmet mix.


    Är inte helt hundra, men jag har för mig att den tidigare bara har tagit tvättmedel precis i starten av programmet.


    Den skummade över lite för någon vecka sedan, när jag böt till nytt tvättmedel, så jag är lite orolig att något gått sönder i den i och med elektroniken.


    Är det någon som har en sådan och råkar veta om den ska fylla på tvättmedel i två omgångar eller inte? Provade kontakta supporten, men dom svarar inte på den frågan fast att jag förtydligade och frågade en gång till.


    Har inte kört automatiska programmet, så den ska dosera den mängden som jag har angett och inte efter eget tycke.


    -
  • Svar på tråden Självdoserande tvättmaskin
  • Nina1977

    Jag har en sådan. Jag är osäker på om den ska dosera två gånger, jag tror inte det men ska kolla när jag kör nästa mixprogram.

    Jag har läst någon recension att vissa får problem med mycket skum av vissa tvättmedel, jag har aldrig haft det problemet själv.

    Däremot tyckte jag den gjorde slut på tvättmedel väldigt fort, men sedan mannen gjorde någon inställning har det blivit bättre.

    Jag ska kolla om den doserar två gånger, blev lite nyfiken nu. Får återkomma sen, om ingen annan vet.

  • campano
    Nina1977 skrev 2020-02-06 16:43:34 följande:

    Jag har en sådan. Jag är osäker på om den ska dosera två gånger, jag tror inte det men ska kolla när jag kör nästa mixprogram.

    Jag har läst någon recension att vissa får problem med mycket skum av vissa tvättmedel, jag har aldrig haft det problemet själv.

    Däremot tyckte jag den gjorde slut på tvättmedel väldigt fort, men sedan mannen gjorde någon inställning har det blivit bättre.

    Jag ska kolla om den doserar två gånger, blev lite nyfiken nu. Får återkomma sen, om ingen annan vet.


    Tack för svar.


    Det vore jättesnällt om du ville kolla och återkomma!

  • Nina1977

    Nu har jag testat. 10-15 minuter in i mixprogrammet tog den in tvättmedel, så det ska nog vara så :)

Svar på tråden Självdoserande tvättmaskin