• Bluestar

Min sons pappa förstör våran relation

Min sons pappa håller på och försöker få mig att se ut att jag är dålig mamma. Snackar skit om mig till sonen så han inte vill träffa mig. Sonen har nästan jämt bott hos mig sen till han va 12 år han är nu 14 år. Hans pappa snackar bara skir om mig så blir knappt nå umgänge.. hittar på att det är träningar och diverse saker när det inte är det och ljuger saker om mig som inte ens är sanna.

Frågan är nu vad ska jag göra.?

• Svar på tråden Min sons pappa förstör våran relation
  • bylocal

Tråkigt att det är så vanligt med separationer där vuxna människor börjar bete sig som barn och gör allt för att förstöra för varandra, det värsta är när dom använder sina egna barn som verktyg.

Tyvärr kan du inte göra så mycket mer än att prata med din son, han är trots allt 14 år, tycker även att han borde genomskåda detta ?spel? som hans pappa håller på med ?

Menar absolut inte att du ska lägga ansvaret på din son, men han är så pass gammal att han borde förstå om du pratar med han, och även se att hans pappa agerar fel.

Du nämner bla att pappan säger att det är träning när det inte är det, vet inte sonen själv när det är träning och kan säga ifrån, och har inte du något träningsschema så du kan säga att det inte stämmer ?

Oftast så brukar det straffa sig i längden mot den förälder som beter sig såhär, barnen blir större och förstår att det är fel.

Hoppas det löser sig!

• Extrallt

Om pappan ej går att samtala och resonera med så hade jag tagit det vidare till familjerätten. Man får ju behålla sina personliga åsikter om någon för sig själv.

Svar på tråden Min sons pappa förstör våran relation