• Sigorch

    Är det okvinnligt att inte vara djurvän?

    Som kvinna upplever jag att jag förväntas vara känslosam när det gäller djur. Får ofta kommentarer om att jag är okvinnlig pga äter kött, har päls, känner inget speciellt för djur som dör, tycker det finns tusen större samhällsproblem än att djur lider etc. Upplever att det är ofta män tycker som jag medan kvinnor antingen tycker annorlunda eller inte vågar säga det.

  • Svar på tråden Är det okvinnligt att inte vara djurvän?
  • Anonym (Ja)

    Psykopater tycker som dig. Sorry, men så är det. Kanske beror det på att majoriteten av alla psykopater är män.

  • Anonym (tobbe)

    Är få med känslor som är som dig. Så jag håller nog med om att du ligger nog i psyko facket. Både män och kvinnor har oftast någon form av empati för djur. Dom som inte har det är dom som brukar vara empatistörda.

  • Anonym (Gt)

    Du är nog inte bara okvinnlig, du är nog inte vidare trevlig alls.

  • Anonym (Snakarång)

    Vet inte om det är okvinnligt att sakna empati för djur, men det är däremot omänskligt.

  • Anonym (Niklas)

    Okvinnligt är fel ord. Möter faktiskt mer kvinnor som inte tycker om djur än män.
    Tycker det är totalt oattraktivt med din inställning och det är något groteskt fel på dig. Skulle inte rädda dig om du höll på att falla från ett stup faktiskt. 
    Känns som helt fel steg i evolutionen så människor som du ska inte föröka sig. 

  • Anonym (Hmmmmmmmm...)

    Att inte alls ha empati för djur är väl snarare omänskligt än okvinnligt. Att äta djur är dock inte omänskligt, det är vi skapta för att göra, men eftersom vi känner empati ska vi ta hand om djuren väl och inte plåga dem.

Svar på tråden Är det okvinnligt att inte vara djurvän?