• Millimillimeter

    Flicknamn till Julias lillasyster

    Jag tycker det är så roligt med namn och spånar och letar nästan varje dag efter namn till Julias lillasyster som är beräknad i mitten av april. Motivera gärna!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flicknamn till Julias lillasyster
  • Zakopane

    Jag försökte rösta på Judith men tror att det misslyckades i diagrammet.

    De andra namnen känns lite väl vanliga.

    Dessutom gillar jag Julia och Judith tillsammans.

  • nnnnnnnn

    Gillar själv inte namn som är för lika så JUdith går bort, då blir det JUlia + JUdith.
    Röstade på Sigrid för det känns lite som Julia, stabilt namn som varit poppis länge men kanske inte topp10.

  • Anonym (Psss)

    Sigrid låter fint ihop. Inte för likt men samma stil och lika många bokstäver.

  • Barbro45

    Judith eller Sigrid, jag är förtjust i flicknamn som avslutas med en konsonant, de är inte så många.  Dessa namn ger intryck av stryka, mod och självständighet. En stark flicka alltså. Hellre Sigrid än Judith då det med J för båda flickorna blir lite Piff och Puff, Bill och Bull över deras namn. Andra fina namn som avslutas med konsonant. Karin, Kerstin, Ingrid, Astrid.
    Grattis till kommande er familjemedlem.

  • Anonym (S)

    Alma och Julia är samma stil och passar bra ihop. Tycker inte det passar med för udda namn, och inte för ålderdomligt. ett gulligt namn som Alma passar fint till Julia tycker jag:)

  • Kusinen

    Jag försökte rösta på Amelie, tycker att de är fina både var för sig och ihop. Tycker också att Cornelia passar bra på samma sätt. Var inne på Livia men tycker nog att det är för lika Julia ljudmässigt. Judith är också ok men lite för lika Julia. Naemi (uttal Najmi) är också rätt fint, men kanske lite krångligt i relation stavning och uttal. Vet inte om du tänkt dig samma uttal som jag. Har du tänkt uttal på svenska precis som det stavas så är det inte min grej.

    Övriga är jag inte så förtjust i.

  • fluu

    Alma ellet Sigrid röstar jag för. Båda är vackra, starka, gångbara och ganska neutrala.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

    Alma ellet Sigrid röstar jag för. Båda är vackra, starka, gångbara och ganska neutrala.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Xenia

    Jag röstade på Livia. Gillar verkligen det namnet, och Julia och Livia låter bra ihop.

    Jag tycker det är fint när syskon har namn på samma bokstav. Typ Julia och Jessica, Julia och Johanna eller Julia och Josefine. Men JUlia och JUdith blir lite för mycket.

    Lo är det namn jag gillar minst, alldeles för kort för min smak och passar inte alls ihop med det klassiska Julia. Louise el Lovisa passar bättre med Lo som möjligt smeknamn.

    Saga och Amelie delar andraplatsen.

Svar på tråden Flicknamn till Julias lillasyster