• Anonym (Anonym)

Hade sex på ägglossningsdagen, blev inte gravid. Fler?

Fler som haft sex på ägglossningsdagen eller ett par dagar innan utan att bli gravid? Jag vet att det är normalt att det tar ett år och att de flesta blir gravida efter typ 8 månaders försök men tycker ändå att det borde vara ganska stor risk för graviditet om man har sex en gång vid ägglossning?

• Svar på tråden Hade sex på ägglossningsdagen, blev inte gravid. Fler?
  • Anonym (124)

Du vet att det kan ta flera månader/år ändå är du förvånad? Nej det kan hända mycket som gör att det inte blir en graviditet och långt ifrån alla ägg är befruktsningsdugliga.

• Anonym (A)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-07 10:49:08 följande:

Fler som haft sex på ägglossningsdagen eller ett par dagar innan utan att bli gravid? Jag vet att det är normalt att det tar ett år och att de flesta blir gravida efter typ 8 månaders försök men tycker ändå att det borde vara ganska stor risk för graviditet om man har sex en gång vid ägglossning?

Risk för graviditet? Då ska du skydda dig. Det heter chans, om man vill lyckas.

Ja, chansen är nog hyfsat stor, men det betyder ju inte att den är 100%.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (A) skrev 2020-02-07 10:51:57 följande:

Risk för graviditet? Då ska du skydda dig. Det heter chans, om man vill lyckas.

Ja, chansen är nog hyfsat stor, men det betyder ju inte att den är 100%.

Hur stor är chansen?
  • Anonym (124)

Googla, du verkar ung .

• Extrallt

Bara för det man ha sex vid ägglossning så är det inte 100% säkert att man blir gravid. Jag hade sex flera gånger om dagen när jag hade ägglossning men det tog ett halv år att bli gravid. Vissa får ju tyvärr vänta i flera år.

• Extrallt
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-07 10:54:08 följande:

Hur stor är chansen?

Man kan inte säga hur stor chansen är, allting handlar om hur fertil du och mannen är. Det är olika för alla partners.
  • Anonym (A)
    Hur stor är chansen?
    Inge vet, ni kanske inte ens kan få barn tillsammans.
  • Frontline
    Hur stor är chansen?
    0 till 100%
    vi försökte i 4 år innan vi gjorde ivf
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Anonym)
    Lili158 skrev 2020-02-07 14:09:05 följande:

Hur vet du att du haft ägglossning?

Flytningarna och ägglossningsvärk, öppen livmodertapp.
Svar på tråden Hade sex på ägglossningsdagen, blev inte gravid. Fler?