• Leapea1

Både pojk och flicknamn!

Vi väntar vårat andra barn men vi vet inte kön! Stora syster heter Olivia och skulle vara så tacksam för massa namntips!! Jag är mer ute efter moderna namn och sambon gammeldags, så vi krockar lite! Men kom gärna med förslag, hihi!

• Svar på tråden Både pojk och flicknamn!
  • Bestemor

Assar tycker jag är ett väldigt fint pojknamn.

Elsa och Lilly är fina flicknamn.

• Leapea1
    Bestemor skrev 2020-02-07 21:35:16 följande:

Assar tycker jag är ett väldigt fint pojknamn.

Elsa och Lilly är fina flicknamn.

Tack snälla!
  • fluu

Något modernt och något klassiskt:

Alicia, Cornelia, Isabelle, Elvira, Laura, Leonora, Saga, Lilly, Julie, Amelia/Amelie, Nora, Filippa, Bianca.

Theodor, Julian, Leonard, Frank, Gabriel, Emanuel, Aron, Matteus, Nicolas, Lucas, Rufus, Zacharias.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (S)

Vanja, Beata, Beatrice, Julia, Elvira, Elsie, Erna, Edna, Ines, Iris, Karla, Linnea, Lovisa, Andrine, Mona, Malva, Mirabelle, Naeimy, Ragna, Sonja, Solveig, Cecilia, Tora, Vendela, Vega, Yrsa, Viva, Vivianne, Ingrid, Marianne,

Eskil, Björn, Even, Ivan, Ivar, Folke, Georg, Hannes, Holger, Harry, Henry, Leander, Lars, Bo, Melker, Matti, Olle, Petrus, Petter, Rufus, Svante, Sverker, Samuel, Tor, Valdemar, Valentin,

Elis, Sigvard, Sigge, Ebbe, Herbert, Emanuel, Love, Ezra,

• Anonym (S)

Tar tillbaka Viva, blir för lika Olivia. Kanske även Love.

• Leapea1
    Anonym (S) skrev 2020-02-08 07:26:47 följande:

Vanja, Beata, Beatrice, Julia, Elvira, Elsie, Erna, Edna, Ines, Iris, Karla, Linnea, Lovisa, Andrine, Mona, Malva, Mirabelle, Naeimy, Ragna, Sonja, Solveig, Cecilia, Tora, Vendela, Vega, Yrsa, Viva, Vivianne, Ingrid, Marianne,

Eskil, Björn, Even, Ivan, Ivar, Folke, Georg, Hannes, Holger, Harry, Henry, Leander, Lars, Bo, Melker, Matti, Olle, Petrus, Petter, Rufus, Svante, Sverker, Samuel, Tor, Valdemar, Valentin,

Tack snälla för alla fina namntips!
  • Leapea1
    fluu skrev 2020-02-07 23:47:44 följande:

Något modernt och något klassiskt:

Alicia, Cornelia, Isabelle, Elvira, Laura, Leonora, Saga, Lilly, Julie, Amelia/Amelie, Nora, Filippa, Bianca.

Theodor, Julian, Leonard, Frank, Gabriel, Emanuel, Aron, Matteus, Nicolas, Lucas, Rufus, Zacharias.

Tack!! Cornelia, Isabelle och Leonore hade jag på min lista :)
  • Leapea1
    Anonym (S) skrev 2020-02-08 07:26:47 följande:

Tack!! Elsie var jättefint!
  • Gasellen87

Vi har oxå en Olivia. Lillebror heter Colin. Tkr de passar fint ihop. Väntar nu nummer tre, vi vernissage inte heller kön. Men har pratat om Alice som flicknamn och Leon, Leo eller Milton som pojknamn. Får se vem som kikar ut .

• trollhona
    Leapea1 skrev 2020-02-07 21:32:47 följande:

Vi väntar vårat andra barn men vi vet inte kön! Stora syster heter Olivia och skulle vara så tacksam för massa namntips!! Jag är mer ute efter moderna namn och sambon gammeldags, så vi krockar lite! Men kom gärna med förslag, hihi!

Louise låter fint samman med Olivia, har både modern och äldre klang.
    Pojknamn skulle jag föreslå Noel

Andra namnförslag:
    Cornelia, Amalia, Leona, Arianne, Alicia, Ellen, Sabine, Corina, Ottilia, 

Malcolm, Cedric, Didrik, William, Adrian, Leon, Ivar, Alvar, Thor, Otis
  • Leapea1
    trollhona skrev 2020-02-08 19:16:49 följande:

Andra namnförslag:

Åh tack! Vilka fina namn!!
  • Leapea1
    trollhona skrev 2020-02-08 19:16:49 följande:

Andra namnförslag:

Åh tack! Vilka fina namn!!
    Gasellen87 skrev 2020-02-08 17:56:30 följande:

Vi har oxå en Olivia. Lillebror heter Colin. Tkr de passar fint ihop. Väntar nu nummer tre, vi vernissage inte heller kön. Men har pratat om Alice som flicknamn och Leon, Leo eller Milton som pojknamn. Får se vem som kikar ut .

Tack för tips! Colin var fint! Lycka till med magen!
Svar på tråden Både pojk och flicknamn!