• Maily

    Vad till pasta?

    Jag äter ofta pasta med olika slags såser som innehåller tomat och kött(färs) i någon form men skulle vilja ha något nytt.

    Har provat andra recept men tycker inte det blir lika bra och lite tråkigt. Så ge mig era bästa recept :)

    Obs inga ägg eller nötter pga allergi hos partner.

  • Svar på tråden Vad till pasta?
  • Tow2Mater

    Smör och lite vitt vin (matlagning för mildare smak), hackad vitlök, zuckini och räkor. Stek zuckinin skilt så den inte blir överkokt.

  • 34meee

    Om du gillar milda smakar så håll det simpelt. Ta o tärna kyckling, lägg tomatpuré, creme fraiche, litr grädde basilika, paprika och toppa med parmesan o citron. Gick suuuper fort att göra o gott va det definitivt

  • Heliena

    Jag har själv varit ute nåt liknande! Hittade ett billigt men svingott recept! Kommer göra detta fler gånger!

    1/2 hackad gul lök, 2 paket bacon, 10-15 champinjoner, 3 dl creme fraiche, 1 tsk sambal oelek, pasta.

    Koka pastan. Hacka ner lök, bacon, champinjoner och stek upp. Vänd ner creme fraiche och sambal oelek. Blanda sen ihop med pastan!

  • 34meee
    Heilena skrev 2020-02-08 03:08:11 följande:

    Jag har själv varit ute nåt liknande! Hittade ett billigt men svingott recept! Kommer göra detta fler gånger!

    1/2 hackad gul lök, 2 paket bacon, 10-15 champinjoner, 3 dl creme fraiche, 1 tsk sambal oelek, pasta.

    Koka pastan. Hacka ner lök, bacon, champinjoner och stek upp. Vänd ner creme fraiche och sambal oelek. Blanda sen ihop med pastan!


    Detta är skit gott!!
  • 34meee
    Heilena skrev 2020-02-08 03:08:11 följande:

    Jag har själv varit ute nåt liknande! Hittade ett billigt men svingott recept! Kommer göra detta fler gånger!

    1/2 hackad gul lök, 2 paket bacon, 10-15 champinjoner, 3 dl creme fraiche, 1 tsk sambal oelek, pasta.

    Koka pastan. Hacka ner lök, bacon, champinjoner och stek upp. Vänd ner creme fraiche och sambal oelek. Blanda sen ihop med pastan!


    Detta är skit gott!!
  • Heliena
    34meee skrev 2020-02-08 03:23:26 följande:

    Detta är skit gott!!


    Supergott!

    Kanske ska nämna var jag hittade receptet också, på Jennys Matblogg. :)
  • Aniiee

    Nästan exakt vad som helst. Till och med chokladsås..... (Jag var 5, ok!)


    I have a growing lack of disgust for you
Svar på tråden Vad till pasta?