• CaarroE

    Puls och graviditet

    Någon här som har märkt nått samband mellan puls och graviditet? Jag har märkt av att jag senaste två veckorna haft mycket högre puls vid träning än jag brukar..

    Och hela senaste veckan har jag somnat på soffan någon gång mellan 19.00 och 20.00 i princip varenda dag.. Tror jag är på ca ÄL+10 och BIM-1 (enligt Flo på BIM) tog ett test på eftermiddagen tisdags eller onsdags, tyckte jag såg ett svagt streck men inget som syntes på bild.. Och tog ett test idag på förmiddagen men såklart så funkade det inte ordentligt då inget kontrollstreck kom..

    Massa text men hoppas någon orkar läsa!

  • Svar på tråden Puls och graviditet
  • Anonym (Ck)

    Min Barnmorska sa att de e vanligt med högre puls under grav men oklart om de kommer senare i grav eller om de även kan debutera så tidigt.. De sa han aldrig något om.

  • Anonym (53)

    Man får absolut högre puls som gravid, men om du redan känner av det som symptom borde du kunna plussa tänker jag

  • Anonym (Gillar statistik)

    Min puls ökade när jag blev gravid, men då pratar vi vilopuls. Den gick från 54 till 68-70 i vecka 25 och nu har den minskat något.

    Det stegrar sig sakta fram till vecka 12 tror jag. Maxpulsen var ingen skillnad (långdistanscyklist)

  • Anonym (Gillar statistik)

    Hej. Tänkte uppdatera lite nu efter jag har fått barn. Fanns ingen information om detta när jag sökte runt i början av graviditeten.

    Min vilopuls började i slutet av graviditeten gå ner igen. Det kan ha varit för att jag började simma och fick till lite konditionsträning 2km 3gg/v igen. Helt magiskt skönt. Den gick från snitt 68 till 55-58 precis innan jag födde. Innan jag blev gravid så hade jag 52-56 beroende på var jag var i cykeln.

    Nu under amningen har den ökat lite igen och ligger runt 60. Blir ingen träning än på ett tag (till avslaget är borta)

Svar på tråden Puls och graviditet