• Anonym (Conny Konsument)

    Vilka sexhjälpmedel är okej?

    För kvinnor marknadsförs glatt och spexigt löskukar och vibratorer av olika sorter.
    För män finns penisringar och lösfittor ("fleshlite"). 
    Det verkar som om det är mer moraliskt accepterat med löskukar än lösfittor. Är det så? Och i så fall varför?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka sexhjälpmedel är okej?
  • Anonym (Alla är onödiga/överflödiga)

    Sexhjälpmedel är praktiska och bra, men de är egentligen överflödiga om man har lite fantasi.

    Väldigt många föremål som man kanske inte tänker på skulle kunna vara ett sexhjälpmedel med lite fantasi. Skaftet till en borste tex. eller en elektrisk tandborste (Inte direkt på givetvis det gör jätteont, tyg emellan). I kylskåpet finns det ofta grejer med som kan fungera. Gurkor är för stora, men morötter kan vara lagom.

    För er män så är det lite svårare, men det går att pyssla ihop grejer av kanske en termos. Eller något i skarvarna mellan soffkuddar? Det där är svårt pga. kön så det är bara saker jag tänker skulle kunna funka. 

  • Tukt

    Det handlar väl om så mycket, normer... syn på sexualitet. Där ses kvinnans onani som något vackert och ett tecken på att hon är en stark person.
    Mäns runkande ses ofta mer som ett tecken på bristande kontroll och generellt äckligt.
    Delvis har det väl att göra med att "vi" män tenderar visa våra kön i tid och otid på ett sätt som kvinnor mer sällan gör.
    Men detta smittar såklart av sig på sexleksaker. En lösfitta tyder på att man inte får en riktig, alltså är man misslyckad. Medan dildon handlar om bejakande.
    Sedan kan det också vara så att löskuken inte sällan köps av oss män till våra kvinnliga sexpartners. Det är lite av något gemensamt.
    Medan kvinnor sällan sätter presentpapper på en fleshlight.

  • Anonym (Tjej)

    Det där är intressant för jag känner precis så. Dildo och vibrator känns helt ok men tanken på att min kille ska ha en fleshlite känns inte alls bra. Undrar varför. Kanske pga att fleshlites är "som sex" fast bättre förmodligen eftersom de är mkt tightare och jag känner det som konkurrens mot mig. Dildos tycker jag inte är så eftersom de är mkt sämre än riktiga på alla sätt. Men kanske är det fördomar... 


    Ifall min kille ville ha en penisvibrator eller en analdildo hade jag inte alls haft nåt emot det men det är pga att det inte är nåt som jag kan ge till honom ändå, så det är ingen konkurrens. 

  • Anonym (Alla är onödiga/överflödiga)
    Anonym (Tjej) skrev 2020-02-08 18:33:50 följande:

    Det där är intressant för jag känner precis så. Dildo och vibrator känns helt ok men tanken på att min kille ska ha en fleshlite känns inte alls bra. Undrar varför. Kanske pga att fleshlites är "som sex" fast bättre förmodligen eftersom de är mkt tightare och jag känner det som konkurrens mot mig. Dildos tycker jag inte är så eftersom de är mkt sämre än riktiga på alla sätt. Men kanske är det fördomar... 


    Ifall min kille ville ha en penisvibrator eller en analdildo hade jag inte alls haft nåt emot det men det är pga att det inte är nåt som jag kan ge till honom ändå, så det är ingen konkurrens. 


    Fleshlight (beroende på modell) känns rätt lik.  Om du bara ligger där och låter killen sköta allt så är känslan den ger faktiskt väldigt lik. Men till skillnad från en fleshlight så kan du jucka tillbaks, klämma åt osv.

    Så känner du dig orolig för att bli utkonkurrerad, så behöver du bara röra dig litegrann så "vinner" du. 

     
  • JonasSa
    Anonym (Tjej) skrev 2020-02-08 18:33:50 följande:

    Det där är intressant för jag känner precis så. Dildo och vibrator känns helt ok men tanken på att min kille ska ha en fleshlite känns inte alls bra. Undrar varför. Kanske pga att fleshlites är "som sex" fast bättre förmodligen eftersom de är mkt tightare och jag känner det som konkurrens mot mig. Dildos tycker jag inte är så eftersom de är mkt sämre än riktiga på alla sätt. Men kanske är det fördomar... 


    Ifall min kille ville ha en penisvibrator eller en analdildo hade jag inte alls haft nåt emot det men det är pga att det inte är nåt som jag kan ge till honom ändå, så det är ingen konkurrens. 


    Intressant  reflektion, en penetrerande dildo eller en fleshlite är väll motsvarande varandra.
    Fast jag tror att dildos är mer accepterande som du skriver.


  • Tukt

    Det är ju det där med normer...
    I min generation har alltid Vaselin varit förknippat med bögar. 
    Det fanns gott om klassiska skämt och det var rätt laddat att använda det vid sex eftersom det just ansågs som något homosexuellt, vilket på den tiden var lite laddat även hos oss som i sig inte var homofober.
    Så saker förändras... men det tar tid.

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Alla är onödiga/överflödiga) skrev 2020-02-08 18:53:05 följande:
    Fleshlight (beroende på modell) känns rätt lik.  Om du bara ligger där och låter killen sköta allt så är känslan den ger faktiskt väldigt lik. Men till skillnad från en fleshlight så kan du jucka tillbaks, klämma åt osv.

    Så känner du dig orolig för att bli utkonkurrerad, så behöver du bara röra dig litegrann så "vinner" du. 

     

    Fast är inte fleshliten mkt tightare? Jag har ju fött barn och så. Så det känns som att den skulle vara skönare, i alla fall rent fysiskt... 


    En dildo är ju mkt sämre på alla sätt än en riktig kuk. Det går inte ens att jämföra. Även om man väljer en dildo i perfekt material och storlek så är skillnaden som att tugga på en plastbit i jämförelse med en saftig stek. 

  • Anonym (Conny Konsument)
    Tukt skrev 2020-02-08 16:36:25 följande:

    Det handlar väl om så mycket, normer... syn på sexualitet. Där ses kvinnans onani som något vackert och ett tecken på att hon är en stark person.
    Mäns runkande ses ofta mer som ett tecken på bristande kontroll och generellt äckligt.
    Delvis har det väl att göra med att "vi" män tenderar visa våra kön i tid och otid på ett sätt som kvinnor mer sällan gör.
    Men detta smittar såklart av sig på sexleksaker. En lösfitta tyder på att man inte får en riktig, alltså är man misslyckad. Medan dildon handlar om bejakande.
    Sedan kan det också vara så att löskuken inte sällan köps av oss män till våra kvinnliga sexpartners. Det är lite av något gemensamt.
    Medan kvinnor sällan sätter presentpapper på en fleshlight.


    En lysande analys. Precis så tror jag att det är.

    Och kanske att mannen är överordnad i patriarkatet, så hans sexualitet blir ett maktmedel... äh... jag vet inte  :-O
  • Tukt
    OscarWilde skrev 2020-02-09 01:08:39 följande:

    Vad är lössfittor?
    Fittor med löss?


    Nu skrev väl de flesta lösfittor och inte lössfittor. Så raljera över dina egna stavfel.
  • Anonym (Macho/trans mannen)

    Jag jag håller på med allt och har allttid varit en stor kvinnoförförare men har senaste åren utvecklats till att byta roll och klä mej feminint sexigt och älskar spela kvinnan som förförs och få vara passiv och bara ligga där öppen och låta mej utnyttjas, användas o knullas i timmar.

    Ja det var sexleksaker frågan var!

    Jag har nästan allt och jag säger att det borde vara lag på att alla ska ha sexleksaker. Speciellt tjejer redan som unga bör på egen hand ha dildosar o vibratorer för att öva upp sin sexualitet för att vid riktigt samlag veta vad hon går igång på och ta intiativ till att få killen begripa vad o hur hon vill ha det.

    Bästa sexleksaken?

    Jo jag har 2 rejäla knullmaskiner med olika dildosar som har under senaste åren fått knulla min rumpa i nästan 1000timmar. Det är så fantastiskt att jag blir knäsvag när jag varit utan den under 3 semester veckor.

    Därmed anser jag att en knullmaskin skulle vara ett måste för både kvinna o man här på jorden att leka med, bli tränad både som singel och ihop med partner/s

    Som kille tycker jag runk med hand är stenåldern och jag har alla år kört rejäl vibrator för snabb utlösning. Men vill man njuta mysigt framför en film är en fleshligjt med ribbad/knölig insida väldigt mycket bättre än handen.

    Ps jag har även fleshlight att sätta på maskin.

Svar på tråden Vilka sexhjälpmedel är okej?