• Anonym (Lisa)

    Ska mamman skicka med kläder?

    Hej! Jag har en bonusson på 5 år som kommer hit varannan helg. Ofta kommer han hit utan "rätt kläder". Tex tygskor när det regnar, finskor när det är snö och slask, tunn jacka istället för höst/vinter jacka. Inga vantar och inga överdragsbyxor.

    Är det vi som ska köpa allt det eller är det hans mamma som ska skicka med?

    Har nämnt till henne en gång tidigare att han kanske är för tunt klädd när han kommer men den historien slutade inte trevligt för att hon blev förnärmad av att jag antydde att barnet inte hade bra kläder. Tvekar inte på att det inte finns rätt kläder hos dom dock!

  • Svar på tråden Ska mamman skicka med kläder?
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Lisa) skrev 2020-02-08 16:02:07 följande:

    Hej! Jag har en bonusson på 5 år som kommer hit varannan helg. Ofta kommer han hit utan "rätt kläder". Tex tygskor när det regnar, finskor när det är snö och slask, tunn jacka istället för höst/vinter jacka. Inga vantar och inga överdragsbyxor.

    Är det vi som ska köpa allt det eller är det hans mamma som ska skicka med?

    Har nämnt till henne en gång tidigare att han kanske är för tunt klädd när han kommer men den historien slutade inte trevligt för att hon blev förnärmad av att jag antydde att barnet inte hade bra kläder. Tvekar inte på att det inte finns rätt kläder hos dom dock!


    Lått pappan ta den diskussionen. 

    Annars kan ni ju köpa något begagnat till honom som han kan ha oss er, om ni inte vill köpa nytt.
  • Anonym (Linda)

    Eftersom han har ett hem hos er också är det ju pappans sak att köpa hem lämpliga kläder.

    Dock kan jag väl tycka att pappan borde ta en diskussion om rätt klädsel överlag. Är det snöslask så borde väl inte mamman släppa iväg sonen i tygskor och sommarjacka direkt. Han ska väl ändå vara i skolan under dagen och klara av rast utomhus.

  • Anonym (?)

    Borde han inte han en uppsättning av allt i hos både mamman och pappan?

  • Anonym (Lisa)

    Jo det har ni rätt i. Han har allt i klädväg och eget rum här men dock inte ytterkläder. Då köper vi det också! :)

  • Anonym (.)

    Är man bara där varannan helg skall väl inte pappan behöva köpa full uppsättning av alla kläder? Det låter orimligt.

    Däremot finns det knappast något sätt att tvinga mamman att skicka med rätt saker.

    Köp lite på facebook-sidor, second hand eller liknande så det fungerar.

  • viseversa

    Vad hindrar att pappan köper saker till sitt barn? Han får väl köpa en jacka fodrade stövlar och överdragsbyxor till sitt barn att ha när han är hos er. 

  • viseversa
    Anonym (.) skrev 2020-02-08 16:29:28 följande:
    Är man bara där varannan helg skall väl inte pappan behöva köpa full uppsättning av alla kläder? Det låter orimligt.
    Däremot finns det knappast något sätt att tvinga mamman att skicka med rätt saker.
    Köp lite på facebook-sidor, second hand eller liknande så det fungerar.
    Nej men ett par överdragsbyxor och en tjockare jacka samt fodrade stövlar är inte en full uppsättning kläder.
  • Anonym (??)

    Drar pappan av pengar för umgänget eller betalar han fullt oavsett hur mkt han har sitt barn? Om avdrag kan jag jag tycka han kan köpa begagnade kläder.

    Men menar du på allvar mamman skickat bonus till förskolan i så kassa kläder? Har pappan pratat med förskolan hur det är där?!?

Svar på tråden Ska mamman skicka med kläder?