• stylo

    Gravid trots P-piller?

    Går på p-piller sedan lite mer än ett halvår.

    Följer kartan slaviskt, bortsett från en dag då jag glömde ta pillret på kvällen och tog det på morgonen. Enligt min Bm så skulle jag fortfarande vara säker, då jag var inom tidsintervallen.

    Jag känner senare i månaden ett typiskt illamående/hugg i sidan som vid ägglossning, men tänker inte mer på det då ägglossningen inte brukar komma på piller.

    En vecka senare börjar jag må illa. Kräks både morgon och kväll, framför allt på morgonen. Äter kopiösa mängder mellan illamåendet. Brösten har gått upp en hel storlek, man ser ådrorna tydligt. Området vid livmodern har svullnat upp ordentligt, och är ömt. Jag fick även en rosa flytning ungefär 8 dagar efter ägglossningen, som nu försvunnit. Ska få mens om 2 dagar.

    Detta är enbart en spekulationstråd så jag mentalt kan ställa in mig på huruvida jag är gravid eller om jag har någon slags extrem-PMS. Har idag BIM-1.

    Vad tror ni? Har ni blivit gravida på piller?

  • Svar på tråden Gravid trots P-piller?
  • Anonym (Ta ett test:))

    Jag tänker att du nog skulle kunna vara gravid men att du i så fall måste bara längre gången än en mens.

    Alla de symtom som du beskriver som att brösten vuxit en storlek och att du kräks så ofta, svullen över livmodern är i princip omöjligt att känna så tidigt i graviditeten.

  • Anonym (53)

    Med den symptomen borde du kunna plussa. Dessutom kommer många av dem när du varit gravid i ca 6-7 veckor

Svar på tråden Gravid trots P-piller?