• Anonym (Z)

Sminkade eller osminkade tjejer?

Vad tycker ni är mest attraktivt, sminkade eller osminkade tjejer?

• Svar på tråden Sminkade eller osminkade tjejer?
  • Anonym (Tjej)

Som tjej själv skulle jag säga lite smink eller inget. Tycker det blir för mycket med dom som smetar ut smink som spackel i ansiktet. Ser ju bra ut på bild, men på nära håll blir det ju bara äckligt. Samt kletar på kläder, partner osv.

Men smaken e ju olika. Killar kanske tycker annorlunda.

• Anonym (H)

Skulle en kille svara skulle han säkert svara osminkad. Men egentligen menar han någon som har smink på sig som SER UT som om de är osminkade. Så jag skulle inte lita på någon kommentar alls..

• Anonym (Ja)

Exakt! Jag har hittills i mitt 49-åriga liv inte mött en man som ser en naturligt sminkad kvinna som sminkad. De tror man är osminkad om man inte antingen är kraftigt sminkad eller illa sminkad. Ungefär så.

Anonym (H) skrev 2020-02-09 12:52:35 följande:

Skulle en kille svara skulle han säkert svara osminkad. Men egentligen menar han någon som har smink på sig som SER UT som om de är osminkade. Så jag skulle inte lita på någon kommentar alls..

• Anonym (odin)

Osminkade såklart. Är hon oattraktiv(vilket mest sitter i attityd, attribut och stil) gör spackel det bara ännu värre.

• Anonym (H)
    Anonym (Ja) skrev 2020-02-09 14:48:14 följande:

Exakt! Jag har hittills i mitt 49-åriga liv inte mött en man som ser en naturligt sminkad kvinna som sminkad. De tror man är osminkad om man inte antingen är kraftigt sminkad eller illa sminkad. Ungefär så.

Eller hur? De ser inte concealern som täcker finnarna och de mörka ringarna under ögonen. Inte heller kan de urskilja ett par ifyllda eller icke ifyllda bryn.. Mascara verkar de inte ens se att man har på sig. Har man allt detta i liten mängd så man ser *naturlig* ut så gör det enorm skillnad mot om man var osminkad. Men de tror man är osminkad, haha..
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Z) skrev 2020-02-09 11:06:26 följande:

Vad tycker ni är mest attraktivt, sminkade eller osminkade tjejer?

Snyggast är sminkade tjejer som ser osminkade ut (dvs såna tjejer som män tror är osminkade med som har lager av både det ena och det andra).
Svar på tråden Sminkade eller osminkade tjejer?