• Katmandu1

    Feber när ägget fäster??

    Precis som rubriken lyder har jag en liten fundering (eller 2 egentligen)????.

    Efter utag av hormonspiral i september 2019, ville inte ägglossningen komma igång och efter en kort mens på 2 dagar i början av januari 2020 började jag äta både rosenrot och bidrottninggele och fick äääääntligen första positiva utslaget på en ägglossningssticka lör 25 januari. Rätt ?säker? på att jag hade ägglossning söndagen efter då jag hade riktiga ägglossningsmärtor och tempen steg en halv grad. Fyra dagar senare alltså på torsdagen den 30 januari var jag på jobbet när det helt plötsligt högg till ordentligt i tjejmagnet. Kände inget mer förrän jag på fredag natt (31 januari) vaknade av riktig riktig feberfrossa. Hade en temperatur på kring 39 grader och låg helt däckad hela lördagen och vakande sen på söndagen frisk som nötkärna. Nu en vecka senare har jag börjat få (eller inbilla) mig lite alla möjliga gravidsymptom som extra trötthet, förändrad aptit och ömma bröst. Men vågar inte ta en graviditest än med risk att bli besviken.

    1.kan det vara ägget som fästa när det hög till i magen fyra dagar efter ägglossning? Eller är det för tidigt?

    2. Kan man få feber när ägget fäster? Någon annan som fått det?

    Kramar

    En som hoppas få bli mamma 2020

  • Svar på tråden Feber när ägget fäster??
  • selma98

    Hej!! Jag har nästan samma symtomer som dig! Hade ägglossning i tisdag (4/2) och i fredags kväll kände jag ett hugg i nedre delen utav magen (inte så det gjorde ont men det kändes) , har därefter haft som mensvärkkramp som kommer då & då. Igår tyckte sambon jag kändes varm och tog då febern och hade 38 grader? Idag har jag bara 37,3 men brukar i vanliga fall ha en temp kring 36,3 - 36,5.

  • Anonym (53)

    För tidigt för symptom, fysiskt sett tar det iaf 5 dagar innan ägget fäster. O sen ytterligare dagar för HCG att bildas o ge symptom.

    Men om du redan har symptom borde du kunna plussa om du testar

  • Anonym (53)

    Har inte hört något om feber vid befruktning, dock att feber under första trimestern kan skada fostret

  • Anonym (Undrar om anonym 53 är kroniskt negativ)

    Jo man kan ha feber i början av graviditet och äggfäste. signaturen 53 är alltid negativ

  • Anonym (53)
    Anonym (Undrar om anonym 53 är kroniskt negativ) skrev 2020-02-09 17:31:45 följande:

    Jo man kan ha feber i början av graviditet och äggfäste. signaturen 53 är alltid negativ


    Inte alltid, men det jag pratar om finns forskning på
Svar på tråden Feber när ägget fäster??