Slappt underliv efter förlossning...
Skriver här på familjeliv då jag kanske kan få lite tips/stöd av er andra mammor. Snälla vill inte ha några nedvärderande kommentarer tack!
Jag är en 25 år gammal tjej som födde mitt första barn för 11 månader sedan. Innan förlossningen så gick jag hos kurator för min rädsla för att bli ?slapp? i underlivet efter förlossningen och övervägde kejsarsnitt. Då alla berättar att man återhämtar sig så bra bara man gör knipövningar och till och med blir tightare än innan så bestämde jag mig för att ändå föda normalt. Alla kvinnor gör ju det nästan och det är ?naturligt?.
Vid förlossningen fick jag andra gradens bristning, blev klippt i mellangården och fick sy på 4 ställen både inne och ute...
Direkt efter förlossningen förstod jag ju att man inte kan förvänta sig något resultat men nu efter 11 månader känner jag mig läkt och är inte nöjd med resultatet! Hur mycket jag än kniper så känns slidväggarna mycket mjukare än förr och slidöppningen mycket mycket större än tidigare. Läste någonstans att det kan bli så efter en andra gradens skada också.
Då jag värdesätter sexlivet väldigt mycket och vill känna mig tight och sexig känner mig som en hink med vatten typ... min man säger att det är jättetight och bra men det vet jag att det inte är! Förutom penisen ryms dessutom mitt pekfinger vid penetrering och det känns inte roligt! Känner knappt något längre. Är det fler som känner såhär? Hade jag vetat detta hade det blivit kejsarsnitt... jag som var så tight innan..
Finns det verkligen inget att göra åt detta? Någon operation eller så? Mår psykiskt dåligt efter varje gång vi haft sex pga detta. Snälla säg att det finns en lösning :(