• Sun 9 Feb 2020 13:55
    594 visningar
    5 svar
    5
    594

    Flytta ihop 18 år

    Hej!
    Jag är en tjej på 18 år och min pojkvän är lika gammal som mig. Vi har varit tillsammans i cirka 7 månader. Vi tar båda studenten i vår och tänker studera vidare till hösten och kommer därför vara tvungna att flytta, eftersom ingen av oss tycker att utbildningarna här är intressanta. Han vill gå en specifik utbildning som bara finns på ett ställe medan jag vill gå en mer allmän som finns på många olika universitet (bland annat i den stad han vill till). Det var han som kom på idén att vi skulle kunna flytta ihop och jag tycker att det låter trevligt, eftersom ett distansförhållande låter ansträngande. Hittills går vårt förhållande bra och vi har inte haft några stora bråk alls, utan vi löser de små problem vi har. Jag kommer nog att söka till universitetet i den staden i alla fall, eftersom beslutet måste tas först i juni tror jag, då man måste tacka ja eller nej till studieplats. Då kommer vi ha varit tillsammans i ett år. Är det naivt att tro att vi kan flytta ihop när vi bara har varit tillsammans en så kort tid och är unga? 

  • Svar på tråden Flytta ihop 18 år
  • Sun 9 Feb 2020 14:52
    #1

    Jag flyttad ihop med min pojkvän när jag va 18 efter 5 månader. Idag är vi gifta och har barn. Det är verkligen inte naivt. Lyssna inte på folket här som kommer skriva att du är för ung. Om det känns bra för er både så är det Ett bra beslut för förhållandet och ekonomiskt. Folk idag kan vänta flera år på att flytta ihop, gifta sig Osv men det slutar inte alltid lyckligt ändå. Ni har lika stor chans att hålla ut som dem som väntar i 5 år. Lycka till ????

  • Sun 9 Feb 2020 15:00
    #2
    Extrallt skrev 2020-02-09 14:52:31 följande:

    Jag flyttad ihop med min pojkvän när jag va 18 efter 5 månader. Idag är vi gifta och har barn. Det är verkligen inte naivt. Lyssna inte på folket här som kommer skriva att du är för ung. Om det känns bra för er både så är det Ett bra beslut för förhållandet och ekonomiskt. Folk idag kan vänta flera år på att flytta ihop, gifta sig Osv men det slutar inte alltid lyckligt ändå. Ni har lika stor chans att hålla ut som dem som väntar i 5 år. Lycka till ????


    Vad härligt Tack!
  • Anonym (moran­)
    Sun 9 Feb 2020 18:24
    #3

    Jag flyttade ihop med min man när jag var 16 år och blivit gravid. Vi hade då varit tillsammans i sex månader. Det är nu nästan 20 år sen. Är det rätt så är det, men ha gärna en back up plan och ställ dig i bostadsköer på den nya orten.

  • Anonym (H)
    Sun 9 Feb 2020 18:40
    #4

    Om vi säger såhär.. Funkar det inte, flytta isär. Jag tycker inte man ska vara så jäkla rädd för att flytta ihop för tidigt. Funkar det inte så har ni ju lärt er nåt om både sambolivet och varför det inte fungerade. Kör på, säger jag! Att flytta sina möbler därifrån är inte jobbigare än att flytta sina möbler dit.

  • Anonym (L)
    Sun 9 Feb 2020 20:50
    #5

    Tycker inte heller att det är för tidigt att flytta ihop, men som Anonym (moran) skriver så är det superbra att ha en backup-plan, som t.ex. stå i bostadsköer. Jag och min man flyttade ihop ett år efter gymnasiet när vi hade varit ihop ganska exakt ett år, och nu är vi 6 år senare gifta och väntar vårt första barn ihop. Står fortfarande i bostadsköer både för min egen, och vår gemensamma skull. Även om jag är väldigt säker på vår relation så är det en sån liten och lätt grej som är så oerhört skönt att ha tänkt på innan ifall något skulle hända i framtiden.

Svar på tråden Flytta ihop 18 år