• Anonym (Grå)

Har jag grått hår?och hur mkt tänker man på det?

Hur pass mycket syns det? Tänker man på det mycket tom man ser mig tror ni? "Oj hon var gråhårig hon" har inte färgat det på ett tag nu, tror utväxten är 5 cm. Har råttfärgat hår.

• Svar på tråden Har jag grått hår?och hur mkt tänker man på det?
  • Anonym (Grå)

Här syns det mer.

• Kråksången

Ja det ser grått ut. Kanske är läge att färga utväxten igen eller åtminstone köra med färgbomb eller en toning?

• Anonym (Grå)
    Kråksången skrev 2020-02-10 12:09:24 följande:

Ja det ser grått ut. Kanske är läge att färga utväxten igen eller åtminstone köra med färgbomb eller en toning?

Måste göra det en gång i månaden. Brukar göra det själv. Brukar bleka det.

Är färgbomb mer skonsamt? Känns som att jag skiter på håret med det starka blekmedlet. Hållt på sån i många år nu.
  • Anonym (Alice)

Ja, det är grått, men jag tycker ärligt talat inte att det ser dåligt ut. På bilderna ser det åtminstone ut som det är så det ska vara. 

Men om du vill ta bort det skulle jag rådfråga en frisör vad hen tycker skulle vara en skonsam lösning för just dig. 

• Anonym (Ingen fara)
    Anonym (Alice) skrev 2020-02-10 12:39:23 följande:

Ja, det är grått, men jag tycker ärligt talat inte att det ser dåligt ut. På bilderna ser det åtminstone ut som det är så det ska vara. 

Men om du vill ta bort det skulle jag rådfråga en frisör vad hen tycker skulle vara en skonsam lösning för just dig. 

Jag tycker inte heller det ser dåligt ut. Överlag tycker jag inte man tänker så mycket på grå utväxt när resten av håret är så likt i färg. 
    Det är skillnad från mig, som är naturligt mörk och blev grå rätt tidigt. Jag har ju fortsatt att färga håret i  ungefär samma färg som jag hade innan (eftersom jag trivs med det och tycker det är snyggast)  - och den utväxten riktigt lyser. Flört
  • Anonym (Ingen fara)
    Anonym (Ingen fara) skrev 2020-02-10 12:44:50 följande:
    Jag tycker inte heller det ser dåligt ut. Överlag tycker jag inte man tänker så mycket på grå utväxt när resten av håret är så likt i färg. 
    Det är skillnad från mig, som är naturligt mörk och blev grå rätt tidigt. Jag har ju fortsatt att färga håret i  ungefär samma färg som jag hade innan (eftersom jag trivs med det och tycker det är snyggast)  - och den utväxten riktigt lyser. Flört
    När jag skriver "likt i färg" menar jag förstås inte att hela håret är grått, bara att det ändå handlar om en relativt ljus färg och att kontrasten därmed inte blir så stor! (Insåg att det kunde missuppfattas.) 
  • Kråksången
    Anonym (Grå) skrev 2020-02-10 12:14:57 följande:

Måste göra det en gång i månaden. Brukar göra det själv. Brukar bleka det.

Är färgbomb mer skonsamt? Känns som att jag skiter på håret med det starka blekmedlet. Hållt på sån i många år nu.

En färgbomb är som en inpackning, den vårdar håret och pigmenten fastnar bara på det yttersta hårlagret. Däremot så funkar inte alla på ett ofårgat/obehandlat hår utan det får man kolla upp innan vilket märke som fungerar.

Låt färgbomben sitta mycket längre än det står på bruksanvisningen, typ 30 minuter och kan även läggas i torrt hår om man vill.

Finns massa Youtube videos om du vill fördjupa dig i hur det funkar/ser ut och hur man gör för bäst resultat.
  • Anonym (Grå)

Tack ska ni ha!

• StevenDiese

Färga inte!

Det är fint som det är.

Svar på tråden Har jag grått hår?och hur mkt tänker man på det?