• Anonym (någon)

    Djup och äkta kärlek till en man och samtidigt åtrå och kåthet till en annan

    Jag är gift med en man som jag känner djup, uppriktig och innerlig kärlek för. Vi har ett fantastiskt partnerskap. Men jag känner ingen sexuell åtrå till honom. 

    Däremot upplever jag all tänkbar åtrå och kåthet tillsammans med en annan man. Jag får kuk och blir knullad så att det räcker och blir över. Men jag känner ingen samhörighet med honom. Jag skulle aldrig älska honom som jag älskar min man. Han är enbart en tillfredsställande testosteronbomb. Inget annat. 

    Min man försöker jag hjälpa sexuellt med hand och mun några gånger i veckan. Ibland även vaginalt. Men det ger mig ingen sexuell tillfredsställelse mer än att jag gläds över att han får utlopp för sin sexualitet. 

    Det här fungerar för mig. Min man vet inget om min älskare och jag tänker låta det förbli så. Det fungerar bra för oss. Jag tar hand om honom och vi har ett bra liv tillsammans. 

    Har någon annan ett liknande arrangemang? 

  • Svar på tråden Djup och äkta kärlek till en man och samtidigt åtrå och kåthet till en annan
  • Anonym (qaz)
    Anonym (någon) skrev 2020-02-10 13:37:19 följande:

    Det här fungerar för mig. Min man vet inget om min älskare och jag tänker låta det förbli så. 


    Min fru tänkte precis som du, men det fungerade givetvis inte i längden.

    Skilsmässa, varannanveckasförälder, från villa till lägenhet, depression och missbruk blev det för henne. Älskaren försvann dessutom.
  • Anonym (Grus i dojjan.)
    Anonym (någon) skrev 2020-02-10 13:37:19 följande:

     
    Däremot upplever jag all tänkbar åtrå och kåthet tillsammans med en annan man. Jag får kuk och blir knullad så att det räcker och blir över. Men jag känner ingen samhörighet med honom. Jag skulle aldrig älska honom som jag älskar min man. Han är enbart en tillfredsställande testosteronbomb. Inget annat. 


    Precis, där har du det, inget annat. Inget ansvar, ingen tvätt, ingen disk bara sex.
    Ganska lätt att bli kåt då om inget annat stör dina tankar.
  • Anonym (Hold my beer)

    Seriöst, har inte trollen lagt sig för helgen än..?

  • Anonym (Hm)
    Anonym (någon) skrev 2020-02-10 13:37:19 följande:

    Jag är gift med en man som jag känner djup, uppriktig och innerlig kärlek för. Vi har ett fantastiskt partnerskap. Men jag känner ingen sexuell åtrå till honom. 

    Däremot upplever jag all tänkbar åtrå och kåthet tillsammans med en annan man. Jag får kuk och blir knullad så att det räcker och blir över. Men jag känner ingen samhörighet med honom. Jag skulle aldrig älska honom som jag älskar min man. Han är enbart en tillfredsställande testosteronbomb. Inget annat. 

    Min man försöker jag hjälpa sexuellt med hand och mun några gånger i veckan. Ibland även vaginalt. Men det ger mig ingen sexuell tillfredsställelse mer än att jag gläds över att han får utlopp för sin sexualitet. 

    Det här fungerar för mig. Min man vet inget om min älskare och jag tänker låta det förbli så. Det fungerar bra för oss. Jag tar hand om honom och vi har ett bra liv tillsammans. 

    Har någon annan ett liknande arrangemang? 


    Önskar att jag hade det som du. Däremot vet jag inte om jag skulle kunna göra det mot min man. Det är nog bäst att hålla det för sig själv. Men vet inte om jag skulle kunna. Skulle nog vilja berätta för honom vad som pågår och bara hoppas på att han förstår och är ok med det...
    Hade du tyckt det var ok om rollerna hade varit omvända, dvs din man hade en älskare? 
  • MrFlex

    Är du en sjukt bra skådespelerska eller bry sig inte din man? Ställauppsex kan man ju lukta sig till på mils avstånd och det är ju tråkigare än att runka.

    Jag funderar lite på om det verkligen fungerar för er eller om det mest fungerar för dig?

    I annat fall är det väl inga konstigheter med det klassiska dilemmat för många kvinnor där hjärnan (och ev hjärtat) vill ha en typ av män medans fittan vill ha en helt annan typ. 

  • Anonym (fnörr)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2020-02-10 14:01:32 följande:

    Seriöst, har inte trollen lagt sig för helgen än..?


    Troll ??  Vad då ?  Det är ju helt rejält ju, jag har det precis likadan bara att jag är man. Inte nåt ovanligt alls.
  • Anonym (qaz)
    "Otrogen? Du kan bli psykiskt sjuk
    Kvinnor som vänsterprasslar drabbas värst

    Du riskerar inte bara sitt förhållande om du är otrogen.

    Du kan också bli psykiskt sjuk.

    Hälften av vänsterprasslarna drabbas av psykiska problem, visar en norsk studie.

    Två psykologstudenter vid universitetet i Bergen har gjort en enkätundersökning bland 78 norska par som gått i samtalsterapi efter otrohetsaffärer.

    De har studerat skuld- och skamkänslor hos de som varit otrogna och viljan att förlåta hos de bedragna. 156 personer mellan 22 och 64 år deltog.

    70 procent av de som blivit bedragna upplevde sig ha olika psykiska problem som ängslighet, lätt för att gråta, rastlöshet och känslor av att känna sig värdelös.

    Bland dem som varit otrogna hade drygt hälften psykiska problem.

    - Det är en himmelsvid skillnad jämfört med normalbefolkningen, säger professor Frode Thuen vid universitetet i Bergen till tidningen VG.

    Han är handledare till studenterna som genomfört undersökningen.

    1997 publicerade han en rapport om psykisk ohälsa bland skilda. Den undersökningen visade att 32 procent av kvinnorna och 26 procent av männen upplevde att de hade psykiska problem efter sammanbrottet. Studenternas slutuppsats visar att det är en markant skillnad mellan skilda och otrogna par.


    Bland de kvinnor som varit otrogna har åtta av tio någon form av psykiska problem. Bland otrogna män är det fyra av tio.

    Nästan hälften av de undersökta otrohetsfallen uppdagades efter att den bedragne partnern fattat misstankar och krävt ett erkännande. I 16 procent av fallen avslöjades otroheten på bar gärning. 78 procent av de bedragna hade svårt att förlåta.

    Kvinnorna hade svårare än män att förlåta."

    https://www.aftonbladet.se/wendela/article10453750.ab
  • Oerhörd

    Har något som är ganska nära, men jag är ärlig med båda (alla) mina partner, alltså vet maken om hur jag känner för min andra stadiga och för de mer tillfälliga. Jag känner sexuell samhörighet med den andra, och vi har en lättsam vänskap på det, men det är inte en man jag skulle vilja ha en mer traditionell parrelation med. Jag tycker mycket om honom, men jag älskar min man. Sex med min man är en annan sak, det är mer mat för själen än för lustan, väldigt skönt det med. Hur maken känner med andra kvinnor är han mer förtegen om, men det är ok.

    Jag skulle inte klara av att vara otrogen, men funkar det så funkar det. Ser alldeles för många fördelar med att vara öppen, även om det är besvärligt av och till.

  • villhatrekant
    Oerhörd skrev 2020-02-10 16:24:12 följande:

    Har något som är ganska nära, men jag är ärlig med båda (alla) mina partner, alltså vet maken om hur jag känner för min andra stadiga och för de mer tillfälliga. Jag känner sexuell samhörighet med den andra, och vi har en lättsam vänskap på det, men det är inte en man jag skulle vilja ha en mer traditionell parrelation med. Jag tycker mycket om honom, men jag älskar min man. Sex med min man är en annan sak, det är mer mat för själen än för lustan, väldigt skönt det med. Hur maken känner med andra kvinnor är han mer förtegen om, men det är ok.

    Jag skulle inte klara av att vara otrogen, men funkar det så funkar det. Ser alldeles för många fördelar med att vara öppen, även om det är besvärligt av och till.


    Intressant! Hur kom ni in på öppet förhållande? Var det bådas initiativ? Har det ökat din lust till din man? Jag skulle inte ha något emot att min fru hade en älskare om det väckte hennes sexlust, jag har full förståelse för att den mattas av efter tjugo år tillsammans. Själv är jag lika attraherad av henne som förut men nyfiken på att pröva nya saker som trekant eller öppet förhållande men egentligen mest för hennes skull, är inte så intresserad av att träffa nya kvinnor.
  • Anonym (Hm)
    villhatrekant skrev 2020-02-10 17:24:38 följande:
    Intressant! Hur kom ni in på öppet förhållande? Var det bådas initiativ? Har det ökat din lust till din man? Jag skulle inte ha något emot att min fru hade en älskare om det väckte hennes sexlust, jag har full förståelse för att den mattas av efter tjugo år tillsammans. Själv är jag lika attraherad av henne som förut men nyfiken på att pröva nya saker som trekant eller öppet förhållande men egentligen mest för hennes skull, är inte så intresserad av att träffa nya kvinnor.
    Oj så det är ok för dig att din fru är med andra män om det gjorde att hon ville ha sex med dig oftare?? Lyckligt lottad tjej...
Svar på tråden Djup och äkta kärlek till en man och samtidigt åtrå och kåthet till en annan