• beccagranen

    Vega eller Lou?

    Vad tycker ni om flicknamnen Vega eller Lou? 


    Jag tycker det är charmiga namn, men finns det något man kan förknippa dem med eller som kan bli galet, som jag inte tänker på?

  • Svar på tråden Vega eller Lou?
  • Saraahhh

    Vega är väl ok men inte min smak. Lou låter inte som ett flicknamn och det passar bättre på en hund eller katt.

  • fluu

    Vega - redigt, vackert och gångbart.

    Lou - allt för könsneutralt och kommer att ge olika stavningar och uttal.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • BaeBinkie

    Min dotter heter Vega och det jag får höra som folk tycker är "skojigt" är antingen "ååh det är som Vegamössan" (ett slags sjömanskeps typ) eller "ååh det är precis som det nya bostadsområdet". Har lärt mig leva med båda :) men nåt kommenterar de flesta, oftast kanske "åh vad fint/ovanligt".

  • Stuppis1

    Älskar namnet Vega. Jag vet inte varför men det får mig att tänka på stjärnor. Finns det kanske någon stjärnbild som heter Vega? Klassiskt men ändå udda utan att vara konstigt. Lou får jag lite hipstervibbar av, tyvärr ett trendnamn som känns extremt 2016. Gillar det inte alls. Internationellt funkar det dock, tror fler tänker på Lou Reed än på toalettassociationer. Även Vega funkar överallt.

  • myskmalva
    Stuppis1 skrev 2020-02-10 16:41:51 följande:
    Älskar namnet Vega. Jag vet inte varför men det får mig att tänka på stjärnor. Finns det kanske någon stjärnbild som heter Vega? Klassiskt men ändå udda utan att vara konstigt. Lou får jag lite hipstervibbar av, tyvärr ett trendnamn som känns extremt 2016. Gillar det inte alls. Internationellt funkar det dock, tror fler tänker på Lou Reed än på toalettassociationer. Även Vega funkar överallt.

    Visst är Vega en stjärna! sv.m.wikipedia.org/wiki/Vega_(stj%C3%A4rna)
Svar på tråden Vega eller Lou?