• Anonym (Saraaaa88)

Bör jag vara orolig?

Jag är sambo med en man i 3 år . Jag är svensk han är alban. Vi bor typ även ihop kan man säga. Han är ofta hos mig även om han ej är skriven här. Vi älskar varandra och allt.

Hans familj tycker om mig verkar det som och jag dem med. Dem är i alla fall alltid trevliga när vi ses.

Men nu till problemet som jag märkt en grej. Vet ej om jag över reagerar?

Men har märkt. På Facebook när jag postar bilder på mig så får jag bara en gillning av hans mamma. Är det bild på mig och honom så trycker hon på älska och kan kommentera ett hjärta.

Hon har en ny arbetskollega på hennes jobb. Dem jobbar på COOP. Och denna nya tjej är albansk. Precis som dem.

Och jag har märkt att denna tjej som hans mamma känt 2 månader. Hon kommenterar alla bilder hon lägger upp. Och trycker på älska.

Skriver saker som "du är så himla vacker underbara du".

Och skriver även på albanska har jag sett och massa hjärtan. Och sen är denna tjej inte ens attraktiv och hennes bilder är så vulgära och fotar sig bara när hon festar och har vin eller cigg i handen.

Nu har min pojkvän blivit vän med denna tjej på sociala medier och hon har gillat alla hans bilder :( ?!

Jag har så äcklig magkänsla. Känner mig orolig. Typ att hans mamma önskar att hennes son hellre var med henne för hon är alban. Jag har sett sånt förut att albaner och övriga invandrare hellre vill ha sin egen

• Svar på tråden Bör jag vara orolig?
  • Anonym (Ja)

Ja, jag hade varit orolig. Var tillsammans med en kosovoalban i åtta år, vi var sambos. Umgicks mycket med hans familj och de gillade mig. Men så när de tyckte att det var dags för barn, så "fixade" de snabbt en alban till honom som han sedan gifte sig och skaffade barn med.

• Anonym (Sofi)

Känner igen det och då dejtade jag en syrian.

Familjen tyckte att det var ok att sonen dejtade svenska tjejer och han lekte väl av sig, antar jag.. för när det var dags för honom att bli ?vuxen? och skaffa familj så dumpade han mig snabbt för en syrianska som familjen hade tutat ihop honom med.

• Anonym (Jo)

Låter som arrangerat äktenskap.

• Anonym (Saraaaa88)

Amen fy....

Vad ska jag göra?

Bara vänta på att det ska hända? (Om det händer?).

Hela min värld hade fallit samman.

Men förstår ej. Hans familj är så puttinuttiga och underbara när vi ses. Men hon kommenterar ALDRIG en enda bild på mig som jag lägger upp under dessa år.

Och här kommer hennes nya arbetskollega och hon kommenterar för fullt, vacker, underbara du, massa hjärtan, älska på bilderna.

Jag blir så irriterad och äcklad.

Jag sa även till min sambo. " Din mamma går loss på hennes bilder men har aldrig kommenterat en enda av mina bilder. Det är faktiskt väldigt skumt. Gillar hon henne mer ön mig? Önskar hon att du var med henne istället för mig? Och varför har hon addat dig överallt? Varför accepterade du?"

Han svarade med att han känner henne plus att det är hans mammas kollega.

Men nej alltså jag har en äcklig magkänsla.

Jag jobbar och pluggar till biomedicinsk analytiker och gör allt för honom. Lagar värsta maten och bakar varje dag för jag älskar det och älskar skämma bort honom. Och så ska han ta en tjej som festar och dricker varje helg och ser så vulgär ut:(.

Nej jag mår illa alltså

• Anonym (Saraaaa88)

Jag var även gravid förra året men han ville vi skulle göra abort för det inte var läge. För att jag pluggar.... Men jag känner att det inte var den rätta anledningen

• Anonym (Jo)
    Anonym (Saraaaa88) skrev 2020-02-10 20:10:51 följande:

Jag var även gravid förra året men han ville vi skulle göra abort för det inte var läge. För att jag pluggar.... Men jag känner att det inte var den rätta anledningen

Har ni barn eller gjorde du abort?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Saraaaa88) skrev 2020-02-10 20:09:48 följande:
    Amen fy....
    Vad ska jag göra?
    Bara vänta på att det ska hända? (Om det händer?).
    Hela min värld hade fallit samman.
    Men förstår ej. Hans familj är så puttinuttiga och underbara när vi ses. Men hon kommenterar ALDRIG en enda bild på mig som jag lägger upp under dessa år.
    Och här kommer hennes nya arbetskollega och hon kommenterar för fullt, vacker, underbara du, massa hjärtan, älska på bilderna.
    Jag blir så irriterad och äcklad.
    Jag sa även till min sambo. " Din mamma går loss på hennes bilder men har aldrig kommenterat en enda av mina bilder. Det är faktiskt väldigt skumt. Gillar hon henne mer ön mig? Önskar hon att du var med henne istället för mig? Och varför har hon addat dig överallt? Varför accepterade du?"
    Han svarade med att han känner henne plus att det är hans mammas kollega.
    Men nej alltså jag har en äcklig magkänsla.

Jag jobbar och pluggar till biomedicinsk analytiker och gör allt för honom. Lagar värsta maten och bakar varje dag för jag älskar det och älskar skämma bort honom. Och så ska han ta en tjej som festar och dricker varje helg och ser så vulgär ut:(.
    Nej jag mår illa alltså
    Jag hade förberett mig mentalt på att det kommer att hända. Tyvärr. Det är så himla vanligt. Om du är född 88 som ditt namn antyder och han är i samma ålder, så lär de verkligen vilja att han hittar en trevlig kvinna från hemlandet mycket snart.
  • Anonym (Saraaaa88)

Jag gjorde abort. Han tjatade och grät och sa att det inte är läge nu. Och ja det var inte det. Men jag tror att för honom är det rätt läge tänker på hans ålder men att det var med fel kvinna :(

Alltså vi har varit sambo 4 år. Alla hans vänner som är albaner förlovar sig efter halvår och skaffa barn efter 1 år, gifter sig och allt. Med mig gör han inget? Säger bara att det finns tid, vi ska inte stressa, bli klar med skolan först.

Men jag tror det är för att han inte ser mig som den rätte. Hans landskvinna. Bara tidsfördriv tills han tar en som hans familj kommer avguda. En landskvinna :(

jag vet inte seriöst vad jag ska göra. Jag går tänker på detta varje dag nästan i 2 månader sen dem började jobba ihop. Jag har inte brytt mig så mycket inann om att hon inte kommenterat eller älskat mina bilder. Men nu känns det kosntigt när det dyker upp en ny tjej Så. Och det roliga är, hon har alla sina kollegor på Facebook men inte en enda av dem kommenterar hon så och skickar hjärtan.

Och hör och häpna, hon har blivit bästa vän med tjejens mamma också. Och de kommenterar varandras bilder för fullt också.

Jag känner mig så korkad och paranoid men samtidigt inte, för jag känner något inte stämmer. Varför ens addar han henne på sociala medier? Varför gillar hon hans bilder?

Jag menar... jobbar hon med hans mamma så borde väl veta att han är sambo med mig och hålla sig borta? Inte går man och addar upptagna killar och gillar deras bilder eller?

Saken är den jag är 88 ja. Blir 32 i vinter och han är 5 år yngre än mig

• Anonym (Jo)
    Anonym (Saraaaa88) skrev 2020-02-10 20:43:11 följande:

Jag gjorde abort. Han tjatade och grät och sa att det inte är läge nu. Och ja det var inte det. Men jag tror att för honom är det rätt läge tänker på hans ålder men att det var med fel kvinna :(

Alltså vi har varit sambo 4 år. Alla hans vänner som är albaner förlovar sig efter halvår och skaffa barn efter 1 år, gifter sig och allt. Med mig gör han inget? Säger bara att det finns tid, vi ska inte stressa, bli klar med skolan först.

Men jag tror det är för att han inte ser mig som den rätte. Hans landskvinna. Bara tidsfördriv tills han tar en som hans familj kommer avguda. En landskvinna :(

jag vet inte seriöst vad jag ska göra. Jag går tänker på detta varje dag nästan i 2 månader sen dem började jobba ihop. Jag har inte brytt mig så mycket inann om att hon inte kommenterat eller älskat mina bilder. Men nu känns det kosntigt när det dyker upp en ny tjej Så. Och det roliga är, hon har alla sina kollegor på Facebook men inte en enda av dem kommenterar hon så och skickar hjärtan.

Och hör och häpna, hon har blivit bästa vän med tjejens mamma också. Och de kommenterar varandras bilder för fullt också.

Jag känner mig så korkad och paranoid men samtidigt inte, för jag känner något inte stämmer. Varför ens addar han henne på sociala medier? Varför gillar hon hans bilder?

Jag menar... jobbar hon med hans mamma så borde väl veta att han är sambo med mig och hålla sig borta? Inte går man och addar upptagna killar och gillar deras bilder eller?

Saken är den jag är 88 ja. Blir 32 i vinter och han är 5 år yngre än mig

Han utnyttjar bara dig. Jag tycker att du ska hitta en annan kille
  • Anonym (Saraaaa88)

En märklig grej också.... Denna tjej, 2 av hennes VÄNNER har skickat vänförfrågan till mig på Facebook?

Tjejer jag inte ens känner. Jag undrar varför?

Svar på tråden Bör jag vara orolig?