• Tue 11 Feb 2020 04:55
    296 visningar
    1 svar
    1
    296

    Varför skriver läkaren saker som inte stämmer?

    Jag tänker förklara i korthet, jag är 26 år och genomgått många svåra perioder vilket har lett till att jag blivit utmattad psykiskt. Ingen läkare vill sjukskriva mig för detta med motivationen att jag endast är 26 år. Detta har lett till många korta sjukskrivningar och jag blivit hit och dit slängd i vården. Min chef märker att jag inte mår bra och hon blir arg att ingen kan sjukskriva mig längre så jag får återhämta mig. Jag blir skickad till företagshälsan och även där vågar de inte sjukskriva mig länge då de anser att jag är för ung för mina problem. Däremot tycker dem att det är bättre att jag träffar en psykiatriker. Läkaren frågar mig om jag vill begå självmord vilket jag svarar att jag inte vill men känner att jag förstår inte riktigt meningen med mitt liv längre då allt börjar bli övermäktigt. Hon börjar skriva en akut remiss där det står att jag har självmordstankar och personlighetsstörning. Då jag själv är "beteendevetare" och läst mycket psykologi så är det enda jag har sedan länge är tvångstankar. Jag frågar varför hon skriver dessa två "problem" som jag varken uttryckt eller har problem med. Då säger hon " jag skriver det för att dem ska ta emot dig annars kommer dem neka dig. Kan någon förklara om detta verkligen va nödvändigt av henne? Vad blir följderna av detta?

  • Svar på tråden Varför skriver läkaren saker som inte stämmer?
  • Tue 11 Feb 2020 04:55
    #1

    Jag vågar inte ens gå till sjukhuset nu när det står en massa problem som jag inte ens har.

Svar på tråden Varför skriver läkaren saker som inte stämmer?