• AgnetaR

    Hjälp mig och förstå, vad betyder detta test?

    Hej!

    Detta är vårt 7 försök till att få vårt efterlängtade barn med hjälp av ivf. Vi har 3st ma/mf i bagaget

    Denna resa tar knäcken på mig jag försöker vara stark o ta allt som det kommer...

    Hade bestämt mig för att inte testa före testdag denna gång!!!!

    Men det var svårare än vad jag trodde så jag testade igår, väldigt svagt!

    8 dagar före testdag, har testdag 18/2.

    Sedan har jag googlat o googlat...hittat att man inte kan lita på cb, spökstreck...O så testade jag med en sticka imorse som visade blankt negativt. Huvudet o känslorna spelar mig ett spratt!

    Vad har ni för erfarenheter och kunskaper när det gäller att testa före testdag, vad har ni för erfarenhet av cb?

    Spökstreck, alltid visat svagt positivt? Ett svagt plus är alltid plus? Kemisk graviditet?

  • Svar på tråden Hjälp mig och förstå, vad betyder detta test?
  • Långbenopluto

    Som ruvare kan man få missvisande positiva test pga mediciner.

    Så vänta till 18:e när du har testdag.

    Håller tummarna för dig!

  • AgnetaR

    Mmmmm...tar lutinus och blodförtunnande vid detta försök????...kan de påverka?

    Tack för svar!

  • Anonym (anonom)

    Ta ett Clearblue digitalt med Veckoindikator istället. Det säger med bokstäver gravid eller inte gravid.

  • Anonym (Dina)

    För mig visade billiga stickor negativt medan cb visade positivt och för mig stämde resultatet för cb. Jag skulle personligen inte lita på dem billiga stickorna. 

  • Anonym (Moa)
    AgnetaR skrev 2020-02-11 06:59:55 följande:

    Mmmmm...tar lutinus och blodförtunnande vid detta försök????...kan de påverka?

    Tack för svar!


    Nej de medicinerna påverkar inte resultat så att det ska bli falskt positivt. Jag ser ett svagt streck, mitt såg nog ungefär likadant ut kring den tiden efter ET.
  • AgnetaR

    Tack för era svar????

    Nu är jag lite lugnare...????????????

    Jag ska försöka hålla mig till testdag och inte googla allt för mycket!

    Men dessa ruvardagar alltså...blir näst intill knäpp!!

  • Ellie

    Hur många dagar var embryot vid insättning? 3 eller 5? Hur många dagar har du haft det inne?
    Jag testade många gånger efter insättning med ett 5-dagars embryo. På dag 5 efter insättning var det helt negativt. Dag 6 såg ut ungefär som ditt test ovan. Dag 7 något liknande, och därefter blev det allt starkare. Jag var gravid :)
    Hoppas det går bra för dig!

Svar på tråden Hjälp mig och förstå, vad betyder detta test?