• Charliee84

    Insemination Danmark

    Hej alla där ute som ska eller har genomgått insemination.

    Jag har lite frågor.

    Jag ska nu välja klinik i Danmark, dendet lutar mest åt ät Vilanova.

    Men jag har sån ångest hela tiden. Fick veta i Linköping att jag har ganska dålig äggresevr. 0,48 i Amh och är 35 år gammal. 15 ägg hittade de när de kollade.

    Läkaren i Linköping sa att jag inre har tid att stå i kö. Nu känner jag mig jättestressad och har panik att allt är helt kört. Har aldrig känt såhär innan. Hur stor är chansen att lyckas med insemination i Danmark egentligen?

    Väldigt tacksam för lite svar.

  • Svar på tråden Insemination Danmark
  • aminabe

    Nu vet jag inte hur det har gått för dig och om du har varit i kontakt med någon klinik. Den kliniken som vi har tagit hjälp av i Danmark hade först ett inledande samtal över telefon där vi gick igenom vår bakgrund etc. Sen fick jag skicka över massa olika provsvar och efter det gjordes en bedömning och uppstart av behandling. Tror det bästa är om du kontaktar den klinik du tänker vända dig till och så kommer nog de kunna ge råd om huruvida inseminering eller ivf är bäst. 

    Jag har fått till mig att det är ca 17% chans för att lyckas med inseminering, så chanserna för en normal fertil person är ju ganska låg. IVF har däremot över 30% chans.

  • aminabe

    Nu vet jag inte hur det har gått för dig och om du har varit i kontakt med någon klinik. Den kliniken som vi har tagit hjälp av i Danmark hade först ett inledande samtal över telefon där vi gick igenom vår bakgrund etc. Sen fick jag skicka över massa olika provsvar och efter det gjordes en bedömning och uppstart av behandling. Tror det bästa är om du kontaktar den klinik du tänker vända dig till och så kommer nog de kunna ge råd om huruvida inseminering eller ivf är bäst. 

    Jag har fått till mig att det är ca 17% chans för att lyckas med inseminering, så chanserna för en normal fertil person är ju ganska låg. IVF har däremot över 30% chans.

  • aminabe

    Nu vet jag inte hur det har gått för dig och om du har varit i kontakt med någon klinik. Den kliniken som vi har tagit hjälp av i Danmark hade först ett inledande samtal över telefon där vi gick igenom vår bakgrund etc. Sen fick jag skicka över massa olika provsvar och efter det gjordes en bedömning och uppstart av behandling. Tror det bästa är om du kontaktar den klinik du tänker vända dig till och så kommer nog de kunna ge råd om huruvida inseminering eller ivf är bäst. 

    Jag har fått till mig att det är ca 17% chans för att lyckas med inseminering, så chanserna för en normal fertil person är ju ganska låg. IVF har däremot över 30% chans.

  • MinaBernt

    En ny studie visar att ett lågt amh-värde inte automatiskt innebär svårigheter att bli gravid. Jag hade i och för sig högre amh-värde, men var också 35 och blev gravid på andra försöket.

    Hoppas att allt går bra för dig!

Svar på tråden Insemination Danmark