• Anonym (På't igen)

    CB äl-test olika känsliga?

    Jag och min man har försökt bli gravida i snart ett halvår. Först körde jag med stickor men de är ju omöjliga att avläsa, enligt dem hade jag ingen äl alls på flera månader (inte troligt). Sedan bytte jag till ClearBlue, började med de där tvådagarsstickorna men fick inget utslag, jag började testa runt dag 10 ungefär. Sedan köpte jag den dyrare varianten som visar upp till fyra dagar med hög och max fertilitet. Men jag blir inte klok på om/när jag har äl eller vad som händer!

    Så här:

    Förra månaden mens 4/1. Eftersom min cykel varierar kraftigt (23-29 dagar) började jag testa på dag 6 enligt instruktionerna och fick maximalt utslag direkt! Vi körde på de närmaste dagarna men blev inte gravida. Jag fick mens jättesent och någon här föreslog att det kanske inte blev någon äl vid utslaget och att kroppen kan ha försökt igen senare under cykeln, vilket skulle förklara att den blev så lång (30 dagar).

    Nu mens 3/2, jag började på dag 7 med de tvådagarsstickor jag hade kvar, inget utslag. Imorse (dag 9) maximalt utslag igen med fyradagarssticka!

    Så från att ha gått från ingen ökning till maximalt utslag på ett dygn känns för det första jättemärkligt. Sedan verkar det också konstigt om jag skulle ha äl så här tidigt i min cykel, och dessutom två månader i rad.

    Är CB fyradagars så himla känsliga att de ger maximalt utslag fast jag kanske inte har äl de närmaste dagarna, eller vad kan förklaringen vara? Om jag skulle ha en superkort cykel så skulle det kunna vara rimligt men sedan i somras har min cykellängd varit 23, 29, 25, 26, 27 och 30 dagar lång så det känns inte helt rimligt då genomsnittet är 26 dagar.

Svar på tråden CB äl-test olika känsliga?