• Mariii80

    Någon som varit i samma sits

    Är på dag 6 med fostimon sprutorna och var på ul idag,detta var resultatet.känns som att detta inte är något att hoppas på.någon som vet?väntar samtal för besked om d blir fortsatt behandling el att avbryta,känns väl dock inte som att mina förhoppningar är så höga.

  • Svar på tråden Någon som varit i samma sits
  • Dhalia

    Har inte varit i samma situation men fick du högre dos efter idag? Vet att dem kan vid nästa UL nästan kan fördubblas i antal.

  • Mariii80

    Jag har maxdosen på 450 e,fick mer sprutor nu över helgen och ett nytt ul på måndag men tvivlar på att det händer nå mycke mer eftersom att dom 2 tidigare ul visat samma.men kanske ett annat preparat fungerar bättre på mig,får höra med läkarna på måndag när dom ringer å meddelar domen.detta är vårt första ivf,men känner lite hur förhoppningarna sjunker ????

  • Dhalia

    Ja de jättejobbigt när man bara vill att allt ska fungera. Men då kanske är de lika bra att dem avbryter så ni inte förbrukar ett försök, kanske inget man vill höra just nu men jag tror ni kommer ångra er om de skulle vara att dem bara får ut något ägg och det inte skulle gå vägen.

  • Mariii80

    Jo jag har tänkt tanken,men jag hoppas att få prova något annat preparat.fostimon som jag har nu verkar inte vara det vanligaste heller som jag läst då man ser andra i liknande sits

  • Dhalia

    Nä den har man inte läst så mycket om. Varför fick ni just den? Själv har jag kört två gånger med gonal f och nästa gång ska vi prova menopur vilket blir vårt sista försök via landstinget.

  • Mariii80

    Nej läkaren sa inte varför vi fick just den ,men jag hoppas dom inte säger att de inte är någon idé testa andra pga min ålder el nå sånt,är 39 så vet ju att ja har åldern emot mig men vet åxå att kroppen reagerar ju olika hos alla så kanske ett annat preparat passar mig bättre än fostimon.bara orolig man inte får testa

  • Dhalia

    Eftersom de ändå finns ganska många folliklar så tror ja dem testar annat :) en bekant fick avbryta sitt andra ivf för man såg ca 3 sammanlagt och hon var runt 35 då, men blev sen gravid naturligt.

  • Mariii80

    Började blöda igår,14 dagar sen mensen var så vi fick avbryta behandlingen idag,,var så trist då mitt senaste ul visade att äggen hade börjat växa.läkarn har bokat in oss för en telefonkontakt i början på mars så jag hoppas att vi får påbörja en ny behandling och kanske ett annat preparat ????

  • Dhalia

    Va trist att du började blöda men bra att dem började växa då kanske dem vet vad dem ska göra nästa gång bättre så har ni ert försök kvar åtminstone. Håller tummarna för dig!

Svar på tråden Någon som varit i samma sits