• Anonym (trött­)
    Tue 11 Feb 2020 11:01
    3564 visningar
    99 svar
    99
    3564

    Sambos som är mjäkiga mot bonusbarnens mamma

    Min sambo är ibland så himla mjäkig mot sina barns mamma. Blir så fruktansvärt less på att han inte sätter ner foten emellanåt. Är detta beteendet vanligt?! 

  • Svar på tråden Sambos som är mjäkiga mot bonusbarnens mamma
  • Tue 11 Feb 2020 11:15
    #1

    Vad är det som är så mjäkigt? Det kanske är bara du som tycker det?

  • Tue 11 Feb 2020 11:17
    #2

    Det tror jag tyvärr det är. Känner igen det då min särbo säger att han orkar inte bråka med henne. Enda gången det vart liv var när jag upptäckte att hon lurade av honom pengar.

  • Anonym (Chill­)
    Tue 11 Feb 2020 11:17
    #3

    Förklara mer vad som har hänt. Jag kan nog hålla med! Är i liknande situation.

  • Siden
    Tue 11 Feb 2020 11:18
    #4
    +1

    Ja, det är mycket vanligt. Det brukar bero på konflikträdsla och att han är rädd att en eventuell konflikt ska gå ut över barnen och att barnen ska vilja bo hos honom mindre om han sätter ner foten.

  • Anonym (G)
    Tue 11 Feb 2020 11:51
    #5

    Det är ett vanligt fenomen. Kvinnan har oftast makten och dessa fega män är så rädda att förlora barnen så han lyder oftast hennes minsta befallning.

  • Anonym (trött­) Trådstartaren
    Tue 11 Feb 2020 11:57
    #6
    Anonym (Chill) skrev 2020-02-11 11:17:34 följande:

    Förklara mer vad som har hänt. Jag kan nog hålla med! Är i liknande situation.


    Det är små situationer hela tiden. Hon är för det första otroligt manipulativ och ljuger om precis allt och ingenting så samarbetet dem emellan fungerar inte överhuvudtaget. Det finns beslut om hur kontakt, överlämningar, semester osv ska skötas men hon struntar ständigt i denna överenskommelse och kör på sitt eget och sambon bara rättar sig i ledet och låter henne hålla på, utan diskussion. Så det spelar ju ingen roll vilka regler som sätts för hon bryter mot dem och han står bredvid och tillåter henne. 
  • Anonym (trött­) Trådstartaren
    Tue 11 Feb 2020 13:05
    #7
    Siden skrev 2020-02-11 11:18:58 följande:

    Ja, det är mycket vanligt. Det brukar bero på konflikträdsla och att han är rädd att en eventuell konflikt ska gå ut över barnen och att barnen ska vilja bo hos honom mindre om han sätter ner foten.


    Jag blir så himla trött. Han säger ständigt att han tycker att hon gör så mycket fel men ändå ska han stryka henne medhårs och låta henne diktera. 
  • Anonym (trött­) Trådstartaren
    Tue 11 Feb 2020 13:06
    #8
    Ester69 skrev 2020-02-11 11:17:19 följande:

    Det tror jag tyvärr det är. Känner igen det då min särbo säger att han orkar inte bråka med henne. Enda gången det vart liv var när jag upptäckte att hon lurade av honom pengar.


    Vad är det för situationer som uppstår hos er? Hur handskas du med det?
  • Siden
    Tue 11 Feb 2020 13:43
    #9
    +1
    Anonym (trött) skrev 2020-02-11 13:05:38 följande:

    Jag blir så himla trött. Han säger ständigt att han tycker att hon gör så mycket fel men ändå ska han stryka henne medhårs och låta henne diktera. 


    Prata om konflikträdslan öppet. Utan att anklaga eller låta irriterad. Berätta om att det är ett vanligt fenomen och ställ en försiktig fråga om det är så att han är rädd att förlora vårdnaden om barnen. Våga ställa dom där obekväma frågorna men gör det med empati. Män i den här konstellationen har ofta dåligt självförtroende och hamnar i kläm mellan sin förra och nya kvinna.
  • Anonym (trött­) Trådstartaren
    Tue 11 Feb 2020 13:46
    #10
    Siden skrev 2020-02-11 13:43:24 följande:
    Prata om konflikträdslan öppet. Utan att anklaga eller låta irriterad. Berätta om att det är ett vanligt fenomen och ställ en försiktig fråga om det är så att han är rädd att förlora vårdnaden om barnen. Våga ställa dom där obekväma frågorna men gör det med empati. Män i den här konstellationen har ofta dåligt självförtroende och hamnar i kläm mellan sin förra och nya kvinna.
    Jag vet att han inte är rädd att förlora barnen, så jag förstår inte varför han låter henne hållas.
Svar på tråden Sambos som är mjäkiga mot bonusbarnens mamma