• Anonym (Förkrossad)

Min man lever dubbelliv

Håller på att tappa allt , hela mitt liv känns som en lögn som jag bara fortsätter att leva .

Är gift sedan 10 år tillbaka har tillsammans med min man 4 barn väntar vårat 5 gemensamma barn .

Jag vet inte var jag ska börja men allt känns som en himla röra känner att jag inte kan andas får inte luft . Min man lever dubbelliv , han har ett helt annat liv vid sidan av mig.

Jag har länge vetat att han haft internet flörtar o vi har tjafsat en hel del om det.

Men nu orkar jag inte längre.

Kom åt hans facebook där ser jag minst 5 kvinnor han har haft aktiv kontakt med .

Sexuell kontakt där alla kvinnor skriver till honom att de saknar honom vill ses o ha sex varav 2 skriver att de ÄLSKAR honom .

Jag blev så tagen att jag svimmade av tappade verklighets uppfattningen .

Men ändå kunde jag inte förmå mig att säga något till honom utan jag fortsatte på sommvanligt . Hur kan jag ens vara tyst om detta ?

vad är det för fel på mig?

Han är en nymfofan han har kontakt med kvinnor i alla åldrar . Den kvinnan som skrev att hon älskade honom är i samma ålder som våra föräldrar .

Hur kan han ens vara otrogen o dessutom med vem som helst?

En dag tog jag upp att en kvinna skrev att hon saknade honom o ville ses då blev han galen o sa att jag är sykopat som aldrig är nöjd att han gör allt för mig o barnen . Att jag endast tjatar om pengar , o de kom fram att min man även fått massa pengar av dessa kvinnor .

Ena kvinnan har gett honom 50 tusen och för dom pengarna köpte han en fin ring till mig .

Han lurar kvinnorna får dom kära o tar pengar utav dom så har jag kommit fram till eller att han säljer sex .

Förlåt för rörigt inlägg men vet inte vad jag ska göra.

Känner mig så ensam mina barn är allt jag har har inget liv längre vigde allt till min man och våra barn .

Känner mig så förtvivlad och ledsen .

Men fortsätter och låtsas som att allt vore bra .

• Svar på tråden Min man lever dubbelliv
  • Anonym (Vänta)

Mitt tips är att stanna upp, lämna barnen med honom en helg (dygn iaf minst) och ta in på hotell och tänk. Tänk igenom vad du vill.

Jag själv hade inte kunnat leva med någon som aktivt hade sex med andra kvinnor, men lägg till kontexten att min partner dessutom lurade kvinnorna på pengar.. Det är för mig oetiskt.

Men hur känns det för dig?

Kanske är mitt bästa tips ändå att be honom flytta, eller så gör du det. Men ni bör nog inte bo med varandra. Han respekterar inte dig, inte de andra kvinnorna och troligen inte sig själv heller. Ge han ett klippkort till psykologen. Så kanske ni kan vara goda föräldrar till era barn istället för ett par.

• Anonym (ff)

Planera så att du klarar dig bättre vid en separation
    ställ dig i bostadskö
    ansök till en utbildning och gå en utbildning
    eller sök jobb så att du har ett arbete vid separationen
    sätt alla barn i förskolan så att ni har barnomsorg
    köp kläder och skor till dig själv, hygienartiklar
    rådgör med kvinnojour
    läs på nätet om skilsmässa
    spara pengar (men ej på ett konto)
    ha is i magen och planera innan du separerar

• Colourfulrainbow

Det här låter helt sjukt. Din man har inget att göra i en monogam relation. Det här verkar vara något som pågått länge. Han är helt enkelt inte menad att vara i en monogam relation. Och det är absolut inget du kan göra eller hade kunnat göra annorlunda för att han skulle hålla sig trogen, utan han är som han är. Jag har extremt svårt att tro att den här mannen skulle kunna ändra på sig, och även om han går i terapi i flera år och blir "en ny människa" så är skadan redan skedd.

I hela den här soppan lider:

Du

Fem barn

Fem kvinnor

Frågan är lider din man? Eller är han bara arg över att han blev påkommen?

Vet de andra kvinnorna om att han är gift och snart fembarnspappa? Vet kvinnorna om att han har minst sex kvinnor i sitt liv som han grundlurar totalt?

Det här kanske bara är toppen av isberget. Det kanske funnits fler kvinnor.

• Anonym (ff)

Hur känner du dig ts? Tänker på dig.

• Miss Skywalker

Wow! Hur har han hunnit? Och med fyra barn hemma.. Har han inget jobb att sköta? Vad menade han med att du är psykopat? Tyckte han att du skulle vara nöjd med att han solovårar andra kvinnor?

• Arboga

Visste du nåt om hans affärer innan du blev gravid med 5:an?

Svar på tråden Min man lever dubbelliv