• solkakan

    Namnförslag?

    Hej!

    Ge mig era bästa namnförslag. Storebror heter Benjamin och vi vet ännu ej könet bebisen.

  • Svar på tråden Namnförslag?
  • Kusinen

    Emanuel, Gabriel, Sebastian, Elias, Johannes, Jakob, Samuel, Jonathan, Cedric, Ivan, Oliver, Rasmus, Pontus, Theodor, Leonard, Valdemar, Valentin, Vincent, Sacharias, Isak

    Beatrice, Amanda, Matilda, Sofia, Louisa, Cecilia, Eliana, Ines, Julia, Olivia, Elina, Elvira, Hanna, Lydia, Miranda, Sonja, Christine, Vendela, Vanja, Rebecka, Ester, Marta

  • fluu

    Andra gedigna, gångbara och lite längre namn:

    Alexander, Jakob, Maximilian, Samuel, Zacharias, Leonard, Alfred, Casper/Caspar, Douglas, Emanuel, Gabriel.

    Filippa, Amelia/Amelie, Alexandra, Cornelia, Olivia, Livia, Isabella, Danielle, Emilia, Stephanie, Lydia, Beatrice.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • wyhib

    David  Zakarias  Simon  Ian  Uriel  Gabriel

    Ariel  Indra  Rebecca  Saga  Linnéa  Alicia

  • trollhona
    solkakan skrev 2020-02-11 19:48:20 följande:

    Hej!

    Ge mig era bästa namnförslag. Storebror heter Benjamin och vi vet ännu ej könet bebisen.


    Fint namn till storebror, tänker att det passar bra med ett namn med tre stavelser till syskonet för att matcha.

    PojknamnNalle
    Matteo
    Gabriel
    Julian
    Florian
    Caspian
    Baltazar
    Elias
    Leopold
    William
    Theodor

    Flicknamn{#emotions_dlg.flower}
    Josephine
    Sabine
    Leonore
    Amelie
    Illaria
    Livia
    Elodie
    Ariel
    Ottilie
  • wyhib

    Kom på ett till Blanca tycker jag skulle passa fint till Benjamin om det är en tjej

  • trollhona
    solkakan skrev 2020-02-12 19:09:15 följande:

    Tack för alla förslag, jag tar gärna emot fler.

    Bianca gillar jag väldigt mycket!


    Timothy  Nicholas  Adrian Constantin Benedict

    Arianne  Beatrice  Beata  Louisa  Serena 
  • solkakan

    Hej!

    Idag fick vi veta att vi väntar en liten flicka.

    Kom gärna med fler förslag på flicknamn :)

  • fluu

    Lite blandat: Adeline, Leonora, Valentina, Stella, Celia, Celine, Isolde, Emina, Elvine, Emmelina, Franka, Denise, Dahlia, Arabella, Diana, Davina, Juliana, Junia, Melina, Noelle,Simona, Daphne,Celeste, Leah, Naomi, Lilly, Lila, Wilma, Elvira, Adina, Annabelle.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Användarenamnet
    fluu skrev 2020-03-31 16:27:32 följande:

    Lite blandat: Adeline, Leonora, Valentina, Stella, Celia, Celine, Isolde, Emina, Elvine, Emmelina, Franka, Denise, Dahlia, Arabella, Diana, Davina, Juliana, Junia, Melina, Noelle,Simona, Daphne,Celeste, Leah, Naomi, Lilly, Lila, Wilma, Elvira, Adina, Annabelle.


    Varför envisas folk i namntrådar alltid med att komma med namnförslag på väldigt ovanliga namn trots att ts specifikt inte söker ovanliga?
  • fluu
    Användarenamnet skrev 2020-03-31 16:34:16 följande:

    Varför envisas folk i namntrådar alltid med att komma med namnförslag på väldigt ovanliga namn trots att ts specifikt inte söker ovanliga?


    Var står det att ts är ute efter vanliga namn? Och som du ser så ger jag blandade förslag.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Användarenamnet
    fluu skrev 2020-03-31 18:07:02 följande:

    Var står det att ts är ute efter vanliga namn? Och som du ser så ger jag blandade förslag.


    Men du skriver alltid väldigt udda och ovanliga namn i namntrådarna?

    Bland dina förslag är det bara 2 namn som är vanliga.
  • fluu
    Användarenamnet skrev 2020-03-31 18:53:20 följande:

    Men du skriver alltid väldigt udda och ovanliga namn i namntrådarna?

    Bland dina förslag är det bara 2 namn som är vanliga.


    Jag skriver blandade namn, ofta för att ts inte är så specifik i vad denne önskar. På så sätt är det enklare att få fram vad som söks. Ibland vet ju ts inte en själv vad som söks.

    Bland mina senaste förslag just i den här tråden finns flera vanliga namn än två. Lilly, Wilma, Leah, Elvira , Stella, Celine är vanliga bland yngre. Även Melina ligger eller har legat på topp 100. Denise är vanligt bland lite äldre. Men det är egentligen strunt samma, för var någonstans var det nu ts specificerade att hon enbart söker vanliga namn....?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • solkakan

    Jag är bara superglad och nöjd över förslagen.

    Tycker inte alls att du är fel ute utan en del av dina förslag är med det på vår lista likväl som att mer klassiska namn också är det.

  • Elle N
    Användarenamnet skrev 2020-03-31 16:34:16 följande:

    Varför envisas folk i namntrådar alltid med att komma med namnförslag på väldigt ovanliga namn trots att ts specifikt inte söker ovanliga?


    Varför vill folk ens ha namntrådar om de bara vill ha de allra vanligaste namnen? Jag anser f ö att de namn som Fluu föreslog var till största delen helt vanliga namn, även om vissa är ganska sällan förekommande i Sverige, typ Daphne. Vad som är vanligt/ovanligt upplevs olika av folk. Dessutom är det ju lätt för alla TS att själva sortera bort namn de inte gillar, svårare att komma på namn de glömt eller inte har hört.
Svar på tråden Namnförslag?