• London baby

    Blev hemskickad under abort...??

    Hejsan!

    Nu är det så att jag påbörjade en abort i måndags, och idag fick jag komma till sjukan för att ta dom 4 pillrena som ska stöta ut embryot. Jag hade inga känningar på förmiddagen, bara någon lätt mensvärk.

    På eftermiddagen vid halv 2 nån gång så började det göra riktigt ont och jag mådde illa och spydde. Kunde inte ens gå ordentligt!

    Så kommer sköterskan in och frågar om det kommit några klumpar eller liknande och jag svarade nej utan bara massa blod, inga klumpar alls. Så gick hon iväg och sen kommer hon tillbaka och säger att jag ska åka hem??

    Jag frågade henne hur det blir om jag inte fått ut några klumpar eller liknande, (för är väl då det ska ha försvunnit ur allt) så va hennes svar " du ska väl göra ett gravtest om 5 veckor?" Eeh ja?? Klart jag ska? Men hur är det tänkt att jag ska veta om jag inte längre är gravid efter idag eller imorgon och inget kommer? Då kommer jag va tvungen att genomgå en operation för att jag kommer va för långt gången för en medicinsk abort.. Hur tänkte dom där?

    Nu blev detta jättekrånligt säkert, men min fråga är väl mer om dom får göra så? Har nån av ni varit med om likande?

    Jag ligger alltså och har superont!! Men dom skickar ändå hem mig? Och aborten är inte genomförd?

    Jag blev helt chockad då jag tidigare fått underbara sköterskor som verkligen sett till att jag inte gått därifrån förrän det är över för mig?

    Några erfarenheter om detta???

    Tack, och som sagt. Väldigt rörigt, hoppas det inte gör något haha..

  • Svar på tråden Blev hemskickad under abort...??
  • Anonym (Anonym)

    Det är lite otydligt men du gör alltså en tidig abort, medicinsk?

    Klart de skickar hem dig, de kan inte göra nåt mer i nuläget. Om du har tagit dina tabletter så du har ju påbörjat aborten redan. Nu kommer du ha ont som f*n ett tag och sedan är det klart. That's it.

  • Anonym (Grodan)

    Det brukar räcka med att man börjar blöda. För en del tar det flera dagar innan embryot stöts ut och man brukar i normala fall vid en tidig abort inte vara kvar på sjukhuset under den tiden.

  • Anonym (S)

    Jag har gjort tidig medicinsk abort två ggr och blivit hemskickad båda tillfällena.

  • Duppedu

    Det är inte konstigt att du blir hemskickad, däremot är det konstigt att de inte svarar på de funderingar du har när du är vårdpatient.

  • Anonym (här med)

    Jag blev hemskickad så fort jag började blöda. Fostret kom ut i toan hemma efter några timmar. Jag var hemma typ 2 dagar med svinig mensvärk.

Svar på tråden Blev hemskickad under abort...??