• Leapea1

    V 32 ilande och tryck neråt

    Hej. Jag går snart in i v.33 och för några dagar sedan ilade det till rejält nere i underlivet/blygdbenet och det blev ett stort tryck neråt. Jag har haft så snart 4 dagar och det har gjort att jag är öm på blygdbenet samt har jobbigare att gå, typ som att man är rädd att bebisen skall åka ut, hehe.

    Är det någon som har känt liknande i samma vecka? Jag ska till bm imorgon och kommer såklart fråga om det, men är intressant om fler känt samma!

  • Svar på tråden V 32 ilande och tryck neråt
  • Anonym (Samma här)

    Jag är gravid i v 33 och känner samma sak! Idag gjorde det så ont så jag grät och det känns allvarligt som att ingen ska ramla ner mellan benen på mig.

    Det här är min andra graviditet och jag kan inte minnas att det kändes såhär sist så jag ringde förlossningen. Jag fick komma in för en koll så det inte var så att det här trycket jag känner beror på att livmodertappen börjat kortas av men det var ingen fara. Läkaren sa att det är fogarna som spökar och att det kan göra rejält ont och hon rådde mig till att köpa ett foglossningsbälte.

    Så nu har jag beställt ett sånt och hoppas på att det blir bättre med det :)

    Om du känner dig väldigt orolig eller får mer ont så ring in på förlossningen för råd. Men kanske ett foglossningsbälte skulle kunna hjälpa även dig? :)

  • Leapea1
    Anonym (Samma här) skrev 2020-02-12 20:29:23 följande:

    Jag är gravid i v 33 och känner samma sak! Idag gjorde det så ont så jag grät och det känns allvarligt som att ingen ska ramla ner mellan benen på mig.

    Det här är min andra graviditet och jag kan inte minnas att det kändes såhär sist så jag ringde förlossningen. Jag fick komma in för en koll så det inte var så att det här trycket jag känner beror på att livmodertappen börjat kortas av men det var ingen fara. Läkaren sa att det är fogarna som spökar och att det kan göra rejält ont och hon rådde mig till att köpa ett foglossningsbälte.

    Så nu har jag beställt ett sånt och hoppas på att det blir bättre med det :)

    Om du känner dig väldigt orolig eller får mer ont så ring in på förlossningen för råd. Men kanske ett foglossningsbälte skulle kunna hjälpa även dig? :)


    Jaha ja det är säkert fogarna då för jag har haft mycket problem med dem i denna graviditet. Jag har både bälte och tens men tycker inte det hjälper till just detta. Vi får se vad bm säger idag helt enkelt. Hoppas bältet hjälper dig iaf!!
  • Leapea1

    Jag frågade bm och han kände och tyckte att bebisen låg längre ner än sist och vad bebisarna brukar göra för omföderskor. Han menade typ att bebisen inte brukar ligga sådär långt ner om man är omföderska. Men då fick jag svar på det iaf!

Svar på tråden V 32 ilande och tryck neråt