Kan en kvarglömd tampong vandra uppåt?
Om man glömt kvar en tampong i slidan, kan den vandra uppåt och in i livmodertappen/livmoderhalsen så den typ försvinner in och fastnar i livmoderhalsen eller livmodern?
Om man glömt kvar en tampong i slidan, kan den vandra uppåt och in i livmodertappen/livmoderhalsen så den typ försvinner in och fastnar i livmoderhalsen eller livmodern?
nej.
nej.
Och den ska vandra vart? Livmodertappen är öppen för att släppa ut mensen. Den blir aldrig öppen nog för en tampong att slinka in. No worries.
Och den ska vandra vart? Livmodertappen är öppen för att släppa ut mensen. Den blir aldrig öppen nog för en tampong att slinka in. No worries.
Jag får in två fingrar i min livmodertapp vid mens och ägglossning btw, det är ungefär lika tjockt eller tjockare än en tampong.
Jag får in två fingrar i min livmodertapp vid mens och ägglossning btw, det är ungefär lika tjockt eller tjockare än en tampong.
Aldrig hört om maken.. jag har varit gravid och fött barn och aldrig kunnat få in ett finger i min livmodertapp utom någon dag innan förlossning. Underligt..
hör av dig till nå gynekolog eller liknande, någon kunnig, de kan säkert ge dig svar.
Tror det är ganska vanligt att få in ett finger vid äl och mens för har läst om flera bland annat här som kan det.
Har dock svårt att se att tampongen skulle kunna åka upp i livmodern/tappen. Tampongsjuka handlar väl om att de haft den i för länge - inte att den vandrat upp?