• Anonym (Samuel4)

    Hjälp! vill bara att allt ska försvinna

    Jag vet inte vad som händer mig, jag är på lägsta botten i mitt liv. Jag känner mig tom och vill bara stick nånstans och hoppas allt i mitt liv ska försvinna. Hoppas att typ min familj ska försvinna och allt jag äger och har. Jag har inte varit med om något direkt traumatiskt. Jag vet inte varför jag känner som jag gör. Jag har nyligen passerat 30 år och jag vet inte om det har med åldern att göra. Någon som känner igen sig eller vet jag vad är i för konstigt läge?

  • Svar på tråden Hjälp! vill bara att allt ska försvinna
  • Anonym (Hmm)

    Har något stort hänt på senare tid? Positivt som negativt.

    kan även vara en positiv förändring som ger sån reaktion. Annars kan jag bara tänka mig att du gått å blivit deprimerad el liknande, behöver inte ens ha en rimlig förklaring utan de kan man få hur som.

    Kram!

  • Anonym (Samuel4)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-02-12 23:22:20 följande:

    Har något stort hänt på senare tid? Positivt som negativt.

    kan även vara en positiv förändring som ger sån reaktion. Annars kan jag bara tänka mig att du gått å blivit deprimerad el liknande, behöver inte ens ha en rimlig förklaring utan de kan man få hur som.

    Kram!


    Jag har mått väldigt dåligt i mig själv på sistone. Hur tänker du att det kan vara positivt?.. Jag vet inte varför jag känner som jag gör och jag får panik. Varför vill jag att ändra människor ska försvinna? Inget särskilt har hänt
  • Anonym (Samuel4)

    Just nu skriker jag på folk och säger sårande grejer utan att ens förstå att jag gör det.. det är inte förns någon gråter eller mår dåligt som jag inser vad jag gjort.

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Samuel4) skrev 2020-02-12 23:25:12 följande:

    Jag har mått väldigt dåligt i mig själv på sistone. Hur tänker du att det kan vara positivt?.. Jag vet inte varför jag känner som jag gör och jag får panik. Varför vill jag att ändra människor ska försvinna? Inget särskilt har hänt


    Nej stora händelser i livet, bra som dåliga kan påverka oss på olika sätt. Ta en förlossning t.ex, att få ett barn är ju det finaste någonsin men många blir deprimerade efteråt. Dåligt exempel kanske men hoppas att du förstår.

    Hur ser din vardag ut? Jag började må liknande när jag spenderat mycket tid ensam och hemma. Socialfobi/torgskräck liknande. Ville inte träffa någon, orkade inte utsätta mig själv för det. Och min självkänsla var obefintlig så kändes jobbigt att synas och höras ens i det minsta.

    Är det dålig självkänsla du lider av då kanske? Sånt kan ju göra så man inte har så stor lust att träffa folk om inte annat.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Samuel4) skrev 2020-02-12 23:26:52 följande:

    Just nu skriker jag på folk och säger sårande grejer utan att ens förstå att jag gör det.. det är inte förns någon gråter eller mår dåligt som jag inser vad jag gjort.


    Jaha men då är det väl snarare ilskan som är problemet? Att du känner hatliknande känslor gentemot andra människor? Eller?
  • Anonym (Samuel4)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-02-12 23:29:43 följande:

    Nej stora händelser i livet, bra som dåliga kan påverka oss på olika sätt. Ta en förlossning t.ex, att få ett barn är ju det finaste någonsin men många blir deprimerade efteråt. Dåligt exempel kanske men hoppas att du förstår.

    Hur ser din vardag ut? Jag började må liknande när jag spenderat mycket tid ensam och hemma. Socialfobi/torgskräck liknande. Ville inte träffa någon, orkade inte utsätta mig själv för det. Och min självkänsla var obefintlig så kändes jobbigt att synas och höras ens i det minsta.

    Är det dålig självkänsla du lider av då kanske? Sånt kan ju göra så man inte har så stor lust att träffa folk om inte annat.


    Tack för din hjälp... Jag har ganska dålig självkänsla. Jag har dock inga problem att träffa människor direkt så.. snarare så vill jag isolera mig mer för att jag kan tycka saker blir för jobbigt. Jag har däremot på senaste tiden känt att jag står lite stilla i livet och jag börja få hat känslor kring typ allt. Vet intr varför jag vill stöta ifrån min mamma och pappa. Jag mår typ illa av att prata med dom just nu.

    Jag vill bara att allt ska försvinna och jag kan födas på nytt typ nån annanstans.
  • Anonym (Samuel4)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-02-12 23:30:49 följande:

    Jaha men då är det väl snarare ilskan som är problemet? Att du känner hatliknande känslor gentemot andra människor? Eller?


    Jag hatar mig själv mer faktiskt. Så mitt hat mot mig själv kommer ut mot dom.. är det onormalt? Känns lite så för mig
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Samuel4) skrev 2020-02-12 23:36:19 följande:

    Tack för din hjälp... Jag har ganska dålig självkänsla. Jag har dock inga problem att träffa människor direkt så.. snarare så vill jag isolera mig mer för att jag kan tycka saker blir för jobbigt. Jag har däremot på senaste tiden känt att jag står lite stilla i livet och jag börja få hat känslor kring typ allt. Vet intr varför jag vill stöta ifrån min mamma och pappa. Jag mår typ illa av att prata med dom just nu.

    Jag vill bara att allt ska försvinna och jag kan födas på nytt typ nån annanstans.


    Det låter ju onekligen som att du inte mår bra. Lite sådär var jag när jag var deprimerad. Irriterad och hatisk på allt och ingenting.. men jag kan inte veta. Råder dig att vända dig till någon som kanske kan hjälpa dig bättre? Inte kul att leva så
  • Anonym (Samuel4)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-02-12 23:37:54 följande:

    Det låter ju onekligen som att du inte mår bra. Lite sådär var jag när jag var deprimerad. Irriterad och hatisk på allt och ingenting.. men jag kan inte veta. Råder dig att vända dig till någon som kanske kan hjälpa dig bättre? Inte kul att leva så


    Kan det bli så att man hatar sig själv så mycket att man vill bara springa från allt? Jag vill inte ha med någon att göra. Alla som vill mig väl vill jag bara ska bort. Jag kopplar ihop dom med mig själv att jag bara vill bort från dom. Vad hände när du mådde såhär? Hur kom du över det? Hade du också såna känslor om dig själv?
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Samuel4) skrev 2020-02-12 23:42:06 följande:
    Kan det bli så att man hatar sig själv så mycket att man vill bara springa från allt? Jag vill inte ha med någon att göra. Alla som vill mig väl vill jag bara ska bort. Jag kopplar ihop dom med mig själv att jag bara vill bort från dom. Vad hände när du mådde såhär? Hur kom du över det? Hade du också såna känslor om dig själv?
    Det är inte ovanligt att känna som du gör. När jag mår dåligt isolerar jag mig och vill inte prata med någon. Ignorerar min familj, vänner, allt. Jag gör mig av med saker och lever på så lite tillgångar som det bara går. Det är en slags överlevnadsmekanism, du känner att du inte klarar av livet, att du inte fungerar, så du skalar ner alla dina behov och tar bort allt i ditt liv som kräver något från dig eller tynger ner dig på något sätt. Du slänger din packning och springer.
    Jag har inget tips på hur man hanterar det. Det enda som hjälpt mig är att försöka se objektivt på situationen och lägga märke till när man får dessa tankar. Sen så är det också bra om du kan berätta för dina föräldrar eller familj att du inte vill prata med dem för att du mår dåligt, istället för att bara ignorera dem (då blir de oroliga). Det är dock lättare sagt än gjort. 
    Men som sagt, du är inte ensam i att känna och bete dig som du gör.
Svar på tråden Hjälp! vill bara att allt ska försvinna