• Önskarbebis2020

    Söker stöd medicinsk behandling MA

    Hej, har redan öppnat en tråd tidigare om MA men nu är första tabletten svald på KK och nu måste jag vänta tills på lördag innan jag får börja med cytotec. Jag vill bara att detta ska vara över nu.

    Att inte se hjärtljud i vecka 7+5, konstaterat av 2 läkare och att samtidigt ha alla symtom kvar, är verkligen traumatiskt. Känner mig misslyckad och som att ?alla andra? har det så lätt, fast jag vet att det inte är så. Jag är totalt bitter på livet och känner bara att nej, jag har haft nog med prövningar i mitt liv.

    Bm på KK tyckte vi ska vänta NÅGRA menstruationer efter missfallet men tror inte vi kommer göra det. Kommer vilja starta igång så snabbt vi kan.

    Ni som gjort cytotec hemma, något jag ska tänka på? Kommer ha min sambo hemma hela helgen så hans stöd har jag. Har även en pappa och syster som kan köra upp oss till sjukan om det skulle behövas.

  • Svar på tråden Söker stöd medicinsk behandling MA
  • Anonym (kl)

    Du ska inte känna dig misslyckad, du ska känna stolthet att din kropp känner av att nåt är fel och avslutar graviditeten själv.

    KRAM

  • ESemlan84

    Hej,

    Jag gick igenom två missfall förra året och fick båda gångerna ta Cytotec hemma i lugn och ro. Jag fick otroliga kramper i magen av medicinen, kanske i 6 timmar. Jag fick även morfintabletter och Ipren/Alvedon men utan morfintabletterna hade jag nog inte klarat smärtan.

    Hoppas allt går bra för dig, det är tungt att gå igenom missfall och det är okej att känna sig sviken och ledsen.

  • Kallamakka

    Beklagar! Du är inte ensam om det här, vi är många som tänkt samma tankar efter besked om missfall.

    Jag har också gjort det hemma, jag skulle säga att du ska ta första tabletterna tidigt på morgonen, för det kan ta flera timmar innan det börjar komma ut.

    Sen är det skönt att ha en värmekudde på magen, och tjocka nattbindor.

    Be din sambo ha koll på hur ofta du blöder igenom bindan, så det inte är för ofta. Kan vara svårt att själv ha koll på mängden som kommer ut.

    Hoppas allt går så bra det kan och att ni snart är tillbaka upp i sadeln igen! Styrkekram!

Svar på tråden Söker stöd medicinsk behandling MA