• Anonym (Frugan)

Han är flintis snart..,

Alltså... jag är verkligen så elak..

Men... min sambo är snart flint.. han kör med överkammat och lider extremt av detta. Han gör allt för att dölja det men det syns ju lång väg. Och jag är så extremt avtänd på detta... alltså jag bryr mig inte om hans hår, jag säger att borde raka sig men det är just hans beteende kring det, hans fåfänga och osäkerhet så är så osexig. Men kan ju inte säga så, är ju en hemsk person då..

Vi har levt i 5 år ihop o har en liten knodd.. han ser bra ut i övrigt och avgudar mig.

Men alltså hur fan hanterar man detta? Man styr ju inte över sina känslor, så hur ska jag lära mig o tända på honom igen? Hur kan jag tänka? Vet inte vem jag ska ventilera med, framstår ju som en idiot men kan inte styra det....

• Svar på tråden Han är flintis snart..,
  • Lione81

Det är ju en del av livets väg. Man är aldrig den man var igår. Kroppen förändras och och vi åldras. Tycker att du dömer din man lite väl hårt. Älskar du honom som du beskriver så har inte hans förändringar någon betydelse alls. Han kan inte rå för att han tappar har. Du har ingen aning vad han ser hos dig! Ingen är perfekt. Tänk på vilken lycka du har som får vakna upp bredvid ditt barns pappa varje morgon. Som älskar dig för den du är.

Eller om din kåthet väger tyngre än hela din familj så får du fundera om sex är mer viktigare än din trygghet, din bästa vän, ditt barn. För är den det, så måste du lämna dom och träffa ngn ny som du kan ha sex med. Se något fint med att han ändras istället. Ta en funderare.

• Anonym (I know the feeling)

Han kommer, som de flesta som blir tunnhåriga, inse till slut och raka av sig. Det kan ta ett tag och du får väl försöka hålla ut, för han är givetvis otroligt medveten om hur det är och hur han ser ut. Det är ju därför han kammar över. 

Jag är själv en person som inte alls är attraherad av män med bart huvud. När jag nätdejtande insåg jag det, då jag kom på mig själv med att i princip hoppa över alla som hade foton med inget eller väldigt lite hår. Fick rannsaka mig själv på den punkten eftersom jag var 40+ och rätt många faktiskt inte har hår i den åldern Skrattande. Mannen jag mötte och till slut gifte mig med hade en hel del hår men med rätt högt hårfäste och han säger ju ibland lite på skoj så där (men kanske med viss oro bakom eftersom han vet hur jag tänker om hår) "vad kommer du säga nu när jag börjar bli äldre, mer gråhårig och det tunnar ur?" Mitt svar är att jag älskar honom och att det kommer inte göra något, och det är alldeles sant, det vet jag nu, men jag kan ju förstå att han kan undra. 

Det viktigaste är att inte du sårar honom genom att säga något om detta för det är säkert ett känsligt område för honom. Känner ni några andra män som rakar, som han gillar och som kanske kan säga något om hur befriande och bra det blev när de slutade oroa sig för flygande hårtestar? 

• Anonym (Tjejkompisen)

Men det är ju inte hårtappet som gör TS avtänd utan att mannen är självmedveten om det. Hon hade velat att han ägde det och bara rakade av håret typ. 

Men det är inte så enkelt - män är också känsliga personer och det är säkert så att TS också skulle kunna bli osäker kring sitt utseende av olika skäl och bete sig liknande som mannen gör nu. 

Det hon kan göra är att boosta honom genom att tex säga att han vore sexig med rakat huvud, att det är manligt tappa håret etc så att han slutar vara så känslig kring det. 

• Anonym (I know the feeling)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2020-02-14 08:14:20 följande:

Men det är ju inte hårtappet som gör TS avtänd utan att mannen är självmedveten om det. Hon hade velat att han ägde det och bara rakade av håret typ. 

Ja? hur menar du, det förändrar ju inget. Den dagen han kan släppa sin comb over och må bra utan håret så är problemet löst. Fram till dess har han hår som han kammar över + det medföljande beteendet. 
  • Anonym (....)
    Lione81 skrev 2020-02-14 08:10:50 följande:

Det är ju en del av livets väg. Man är aldrig den man var igår. Kroppen förändras och och vi åldras. Tycker att du dömer din man lite väl hårt. Älskar du honom som du beskriver så har inte hans förändringar någon betydelse alls. Han kan inte rå för att han tappar har. Du har ingen aning vad han ser hos dig! Ingen är perfekt. Tänk på vilken lycka du har som får vakna upp bredvid ditt barns pappa varje morgon. Som älskar dig för den du är.

Eller om din kåthet väger tyngre än hela din familj så får du fundera om sex är mer viktigare än din trygghet, din bästa vän, ditt barn. För är den det, så måste du lämna dom och träffa ngn ny som du kan ha sex med. Se något fint med att han ändras istället. Ta en funderare.

TS har ju faktiskt inga problem alls med att han tappar hår utan bara att han försöker köra med överkamning.
  • Pope Joan II

Varför kan du inte prata med honom om det, menar du? Det finns väl andra ingångar i ett sådant samtal än att du tvunget måste vara elak? 

• Anonym (Samma)

Jag har samma situation. Alltså jag förstår dig så otroligt bra! Jag har alltid älskat fint hår, jag har alltid kollat på kollar med snyggt går och jag sköter väldigt bra om mitt egna hår och stylar det osv. Så för mig är det en viss sorg att min man tappat sitt fina hår. Jag förstår också att det är ännu värre för honom men man måste få vara ärlig hur det känns för en själv också. Och att det kan påverka attraktionen. Jag jobbar ju på mitt förhållande och försöker hålla glöden kvar, och förstår att detta bara är en liten grej i det stora hela. Om andra saker börjar kännas dåliga så då känns också håret som mera viktigt. Om vi däremot har en bra period så bryr man sig inte heller så mycket om håret. Och rakat hår har aldrig varit min grej men det är mycket bättre än att försöka kamma över. Jag tänker också på att jag kommer åldras själv någon dag och inte mera se ut som jag gjort.

• Anonym (Elin79)

Min man hade extrema komplex för sitt hår. Redan i sena tonåren stod det klart att han förmodligen skulle få tydliga "vikar" tidigt och sen börja tappa hår. Och så blev det. Så from att vi var 25 typ så har han rakat huvud. 
    Han skulle säkert fortfarande kunna gro ut viss hårväxt men det skulle ärligt talat se för j-vligt ut och det förstår han också nu.
    Jag personligen skiter i hans frisyr, jag älskar HONOM. Men den osäkerhet du beskriver och att försöka dölja och kamma över, det hade jag nog haft svårt med.
    Nu blev den perioden kort för oss för han valde själv rätt tidigt att börja raka, även om han inte trivdes med det de första åren.
    Men annars hade jag nog också behövt ta upp det.

• Anonym (Fy)

Visa denna tråd för honom, så får du se hur tänd han blir på dig... Fast det är klart, det skulle du aldrig våga, men prata skit bakom din mans rygg det går fint... 

• Anonym (Flintskallig och snygg)
    Stötta killen, visa bilder på alla snygga flintis-killar du kan hitta och säg till ordentligt. Beröm och var med honom. Berätta att det ser pinsamt ut med överkamningen och att du vill ha mera sex med honom om han rakar av det..
  • Anonym (Kvinna)

Men allvarligt. Ni ska gå igenom ett helt liv tillsammans med allt vad det innebär. Ni kommer åldras, förändras i kroppen, tappa funktioner, bli inkontinenta och där emellan. Ni kommer båda två drabbas av kriser, bland annat kriser över att kroppen förändras. Låt din man ha sin kris, det är väll inte konstigt att han mår dåligt över att en stor del av hans identitet nu förändras.

Var en partner som finns i nöd och lust så är chansen betydligt större att han tar sig igenom denna krisen betydligt lättare.

Tänk på att det kommer en dag när ditt utseende förändras på ett sätt som du mår dåligt över, hur vill du att han bemöter dig då?

• Anonym (acho)

Tja du kan ju vänta tills du fått bristningar på magen och åderbråck (sjukt avtändande btw!) och se om din man tycker att du är attraktiv då?

• Anonym (Samma)
    Anonym (acho) skrev 2020-02-14 12:32:10 följande:

Tja du kan ju vänta tills du fått bristningar på magen och åderbråck (sjukt avtändande btw!) och se om din man tycker att du är attraktiv då?

Varför skulle hon få bristningar eller åderbråck? Hahaha
  • Anonym (skalleper)

Jag höll på och larva mig också när jag började tappa hår i 25årsåldern. Men när jag såg ett foto av mig själv såg jag ju hur fult det såg ut. Då snaggade jag mig och rakade bort fjunen mitt på skallen.

• Anonym (acho)
    Anonym (Samma) skrev 2020-02-14 12:38:45 följande:
    Varför skulle hon få bristningar eller åderbråck? Hahaha
    Hört talas om att kvinnor föder barn?
    ...och åldras?
  • Anonym (Samma)
    Anonym (acho) skrev 2020-02-14 12:49:29 följande:

Hört talas om att kvinnor föder barn?

...och åldras?

Klart det, men det är inte alls alla som får sådant efter barn. Förstår att det händer men det är ju inget man vet. Kan hända att TS hålls skitsnygg o sköter om sig själv i tjugo år till. Rynkor kommer och visst kommer alla ändras utseendemässigt med åldern. Tyckte bara det var komiskt att slänga fram åderbråck och bristningar. Alltid går det inte att jämföra en viss sak med en annan heller. Nu råkar ts bry sig om detta, många andra kvinnor skiter i håret fullständigt. Hennes man kanske inte ens bryr sig om utseende och hennes eventuella åderbråck. Men nu är situationen denna för just ts.
Svar på tråden Han är flintis snart..,