• Vendela75

    Hjälp, vår valp blir HELT galen på kvällarna!

    Hej!

    Vi har en helt underbar Staffevalp på 12 veckor. Han är supersnäll och mysig, biter såklart lite som valpar gör, men sånt går ju över.


    Men problemet är på kvällarna när vi ska sova. Han blir verkligen HELT galen. Biter sönder lakan, kläder och filtar och allt han kan komma över, jag försöker ge ben efter ben och andra saker att tugga på, även godis man mer slickar på, men han blir bara tokigare och tokigare, biter mig och min dotter och är helt galen.

    Jag har försökt att han ska få nosa efter godis för att aktivera sig, men det hjälper inte. Jag har försökt att hålla fast honom för att lugna sig, men då blir han bara ännu tokigare och sprattlar och hugger efter mig ännu mer.


    Trodde att det skulle bli bättre, men efter vad som förut höll på i en halvtimme höll igår kväll på i två timmar, och det slutade med att jag började gråta och kände att jag behöver lämna tillbaka honom. 


    Men det vill jag såklart inte - utan jag vill ha TIPS på hur man iallafall mildrar dessa utbrott. 


    Tack på förhand!


     

  • Svar på tråden Hjälp, vår valp blir HELT galen på kvällarna!
  • mammatill6

    Aktiveras han tillräckligt på dagarna? _Har ni den kunskap som krävs för uppfostran av en staffe? Diciplin? Att bryta ett dåligt beteende med att muta med ben efter ben och gods är galet.

  • Aniiee

    Aktivera ordentligt på dagarna och passivitsträna. Hunden är dessutom bara 12 veckor gammal.


    I have a growing lack of disgust for you
Svar på tråden Hjälp, vår valp blir HELT galen på kvällarna!