• nellie21

    Leva "sorglöst" innan man försöker

    Jag har en otrolig barnlängtan men sambon vill vänta till nästa år. 
    Min längtan har liksom blivit ett problem och när han inte har samma längtan så känns det som att min växer ännu starkare, vill ha det jag inte kan få NU. 

    Självklart respekterar jag att han inte vill nu, och han försäkrar mig att vi ska börja försöka nästa år då jag byggt upp mitt SGI. 

    Nu till min fråga: 

    Vad gör man som man inte kan göra när man fått barn, nu när man är "barnfri" (snarare barnlös). Vad ska jag unna mig och njuta extra av och hitta på?

    Har inget intresse av att resa, och att dricka alkohol/festa är inte direkt nånting jag har behov eller intresse av heller. Hjälp mig koppla bort min längtan!!!

  • Svar på tråden Leva "sorglöst" innan man försöker
  • Min tur

    Gör spontana saker, vilket kan bli svårt sedan när ni har barn.


    De saker jag själv känner att jag kan sakna eller ångra att jag inte gjorde innan barn:


    Åkte på resa - ensam


    Pluggade - det gör jag nu istället, med barn i knäet. Inte lika enkelt då.


    Göra mer spontana grejer tillsammans med min man, tex bio, gå på restaurang, hotellvistelser, besöka vänner på annan ort.


    Dock är det inte lätt att överrösta biologiska klockan! Hoppas han ångrar sig snart och känner att en bebis är dags att arbeta på snart :)


     

  • BuoBä

    Sova. Se Netflix en hel helg. Renovera. Laga mat som tar tid och äta gott. Läsa böcker. Gå på konsert. Äta på finare restauranger. Gå en kvällskurs. Träna. Äta glass till middag för att man kan och inte behöver tänka på någon annan. Ha sex för att det är kul, för "göra-barn-sex" kan bli rätt tråkigt, särskilt om det tar ett tag att bli gravid. Ägna all fritid åt en hobby. ...

  • nellie21

    Tack för svaren! Ni säger sånt som man inte tänker på att man har eller kan göra förrän man saknar det. 

    Laga middagar som tar tid och är "vuxnen-mat" och goda, och att läsa böcker är ju verkligen sånt jag kan njuta extra av. Ha ordentlig sovmorgon och titta på barnförbjudet ska jag passa på att göra ;)

Svar på tråden Leva "sorglöst" innan man försöker