• Sat 15 Feb 2020 00:15
    649 visningar
    2 svar
    -2
    2
    649

    Lättare gravid med antibiotika?

    Hej!

    Någon som har några tankar kring om/hur en antibiotika-kur kan förbättra chanserna att bli gravid?

    Jag har varit gravid 5 gånger nu (tyvärr 4 missfall) och alla gånger jag blivit gravid har varit inom 1-3 månader efter att jag tagit antibiotika (mot misstänkt borrelia och urinvägsinfektioner). Är det bara slump eller kan det finnas någon förklaring till detta?

  • Svar på tråden Lättare gravid med antibiotika?
  • Mon 17 Feb 2020 13:52
    #1
    -1

    Ja, det kan finnas ett samband. Flera i Atentråden har gort ivfSerums Mensblodtest, och om baciller hittas, så behandlas BÅDE mannen och kvinnan med varsinn antibiotikakur samtidigt. Om inte båda behandlas samtidigt så bollar man bara bacillerna mellan varandra.

    Man samlar mensblod i ett urinprovrör, späder med lite koksaltlösning (så att inte blodet ska torka in på vägen till labbet) och skickar i en vadderad påse av minsta storlek till labbet i Aten.

    Man gör BÅDE Locus Medicus testet och 11 in one testet. Priset är totalt 300euro och då ingår receptskrivning om baciller hittas. Både mannen och kvinnan får då ett varsitt EU-recept som kan lösas ut på svenskt Apotek.

    För mer info (inkl adress att skicka till) googla ivfserum Aten infection screening.

  • Wed 19 Feb 2020 07:20
    #2

    Tack! Ska kolla upp det!

Svar på tråden Lättare gravid med antibiotika?