• minikräm

    Torrt underliv

    Hej,

    Jag är gravid i vecka 27 och har klåda och irriterat underliv sen innan jul. Jag trodde först det var svampinfektion så fick då rekommendationer av min BM att ta en kur med Canesten. Då det först bara kliade på blygläpparna använde jag enbart krämen för utvärtes bruk. Efter två veckors behandling hade det inte gått över så testade på att ta vagitorien. Blev inte heller bra. Fick utskrivet något recept som jag även provade, hjälpte inte heller.

    Nu har jag konstaterat att jag inte har några flytningar alls! Jag är helt torr, vet inte om jag blev så här torr efter all behandling för jag tror inte jag var det innan.
    Jag har försökt smörja med vagisan som som hjälpa vid torrt underliv men typ det enda som hjälper är vagisan vagitorier. Jag får inte samma klåda som innan men jag känner fortfarande en irritation i underlivet. 

    Jag har tid hos en gyn-läkare om 1,5 vecka men börjar känna mig lite uppgiven och desperat behov av hjälp. Så tills dess, är det någon annan som varit med om samma sak under graviditeten? Vad har i så fall hjälpt?

  • Svar på tråden Torrt underliv
Svar på tråden Torrt underliv