• Kandelaber

    Besvär och torrhet av amning

    Hej jag har en 1mån bebis som helammar. Blev överraskad av hur risig man blir av amning. Har inte feber men upplever tempsvängningar, är svettig och ofräsch samt är sjukt torr i huden, underlivet och även ögonen. Sen är man såklart trött vilket påverkar ögonen och inte helt återhämtad i underliv efter förlossningen såklart. Även blivit ilsket röd och öm Typ under urinröret och fick råd att smörja med barnets salva och skippa trosskydd så mycket som möjligt. Fler som haft samma?

    Kan man hjälpa sig på nåt sätt? Försöker dricka mycket, smörja med olivolja och äter lite Membrasintillskott. Använder heller inte linser så ofta just nu.

  • Svar på tråden Besvär och torrhet av amning
  • Jag är bara jag

    Både graviditet, förlossning och amning påverkar ju kroppen och sätter sina spår. I kombo med en nyfödd och ofta sömnbrist är det svårt att veta vad som är vad. Synen påverkas i vart fall av amningen. Inte alls ovanligt med suddig och sämre syn. Det blir bra igen när man slutat amma. Jag har inte heller linserna så ofta numer.

  • Kandelaber
    Jag är bara jag skrev 2020-02-15 15:51:22 följande:

    Både graviditet, förlossning och amning påverkar ju kroppen och sätter sina spår. I kombo med en nyfödd och ofta sömnbrist är det svårt att veta vad som är vad. Synen påverkas i vart fall av amningen. Inte alls ovanligt med suddig och sämre syn. Det blir bra igen när man slutat amma. Jag har inte heller linserna så ofta numer.


    Det verkar ju som att synen för de flesta går tillbaka efter amningen, om den påverkats alltså. Hade behövt köpa nya glasögon nu oavsett och funderar på att chansa på samma styrkor som i slutet på graviditetens undersökning visade på..
  • Jag är bara jag
    Kandelaber skrev 2020-02-17 21:28:38 följande:
    Det verkar ju som att synen för de flesta går tillbaka efter amningen, om den påverkats alltså. Hade behövt köpa nya glasögon nu oavsett och funderar på att chansa på samma styrkor som i slutet på graviditetens undersökning visade på..
    Jag tänker vänta med nya glasögon tills jag slutat amma och vet vad jag landar på för styrka. Får stå ut!
Svar på tråden Besvär och torrhet av amning