• Sat 15 Feb 2020 17:29
    568 visningar
    3 svar
    3
    568

    Rum för ’häng’ för 8/10-åringar

    Hej!

    Vi vill fixa till i vår källare så att gillestugan blir ett härligt rum att

    ?hänga? i för vår 8- och 10-åring med kompisar. Vi tänker oss en stor soffa, TV med lite spel och filmer, en hylla med spel, böcker och tidningar. Har ni fler idéer? När vi frågar barnen vad de vill ha får vi ganska otydliga svar... skulle också vilja uppmuntra till lek och rörelse. Förslag mottages tacksamt!!

    //Bavaria

  • Svar på tråden Rum för ’häng’ för 8/10-åringar
  • Sat 15 Feb 2020 17:55
    #1

    Innebandymål, mjuka mattor typ gympamattor på golvet, några klättergrepp - man kan klättra längs med om det inte finns takhöjd för att klättra uppåt, en ribbstol?
    Spel som "fussball" som de hade i Friends eller ett hockeyspel på ben/bord.
    Bordtennisbord eller biljardbord.

    Hur mkt ni får in beror ju på ytan!

  • Kusine­n
    Sat 15 Feb 2020 18:07
    #2

    Når jag var barn för en himla massa år sedan hade vi en tjock madrass som kunde funka som soffa men också att ställa upp och sitta på (och försöka knuffa ned varandra osv), samt en ribbstol som man kunde klättra, hoppa, träna, eller bara hänga i när man pratade.om Det går att hänga upp ett rep eller ringar är det också kul. Det gillade jag på 80talet. Kan tänka mig att barn idagockså kan uppskattade i kombi ation med spelhörna osv.

    Men också spel som hockeyspel,biljard är ju sånt som många gillar. Basketkorg på väggen? Boxboll och handskar? Utrymme och bra högtalare för att dansa?

  • Sat 15 Feb 2020 18:11
    #3

    En scen med mikrofon

    Musikinstrument

    Hage eller king ruta

    Twister spel

Svar på tråden Rum för ’häng’ för 8/10-åringar