• Anonym (Tjej)

Hur lära känna andra mammor?

Hej!

Jag är mamma till en tjej på 8 mån. Ingen av mina vänner har barn så jag känner mig ganska ensam. Vill verkligen lära känna andra med barn.

Jag har gått mycket på öppna förskolan, olika ställen där många föräldrar med barn samlas. Men det är svårt att lära känna någon.. Man pratar ju såklart men sen inget mer.

Tycker det är så tråkigt, vill verkligen ha någon att promenera med, fika osv. Ingen av mina vänner förstår mig eftersom dom inte har barn.

Tips på hur/var man kan lära känna nya vänner?

• Svar på tråden Hur lära känna andra mammor?
  • Anonym (Hej)

Vill bara säga att jag upplever detsamma men har inga direkta tips.

Vi är inflyttade på en förhållandevis liten ort och det är svårt med vänner. De flesta har sedan sitt kontaktnät och är nöjda med det. Dessutom har de flesta på öppna förskolan lite koll på varandra. Det kommer alltid fram att någon känner någons brorsa eller liknande. Själv blir jag ju alltid utbölingen som ingen vet vem det är.

Upplever samma som du att man pratar där på plats men inte mer än så

• Anonym (Tjej)

Så tråkigt att du upplever samma. Tror det är många som gör det.

Tycker det är så trevligt när man är på öppna förskolan och hittar någon man klickar lite med men hur ta det vidare? Hoppas alltid på att samma person ska vara där nästa gång vi kommer igen. Jag är även lite blyg men försöker verkligen, en annan hade la säkert inte haft problem med att bara bjuda in, fråga om man ska hänga osv. Man önskar att man kunde göra som barnen och bara - "Ska vi bli kompisar?" haha.

• Anonym (Hej)
    Vevoz skrev 2020-02-16 10:29:30 följande:

Finns mammagrupper, appar o event :) vart bor du?

Håller med om att appar och liknande kan vara bra. Rullavagn har även en sökestjänst.

Tyvärr för mig, kanske inte för ts, som bor på mindre ort så är det inte särskilt många andra registrerade på sådana medier
  • Anonym (:))

Ladda ner GoFriendly appen! :)

• Anonym (Tjej)

Jag bor i Göteborg så kanske lättare för mig i en storstad. Ska kolla på rullavagn, vet att dom har något där man kan träffa andra föräldrar. Har kollat runt på fejjan efter mammagrupper men verkar inte hitta några populära direkt.

Svar på tråden Hur lära känna andra mammor?