• Emelie1991

    Erfarenhet av skelning 15 månaders

    Våran flicka har börjat skela stundvis. Ibland flera gånger om dagen och ibland mer sällan. Har fått en tid till ögon den 26 februari. Någon som vet hur undersökningen går till? Och vad har ni själva för erfarenhet ?

    Det är hennes vänstra öga som inte hänger med ibland, oftast skelar det utåt. Tycker det är mer påtagligt när hon tex tittar ner i maten och sedan tittar upp, då hänger inte ögat med.

  • Svar på tråden Erfarenhet av skelning 15 månaders
  • mammatill6

    Min dotter började skela i samma ålder. Läkaren droppar ögondroppar i ögonen som vidgar pupillen. Sen lyser hon och undersöker ögat för att se om man behöver glasögon. Vår dotter såg jättedåligt

  • Emelie1991

    Tack för svar! Jag misstänker att våran flicka också ser dåligt. Hon kisar ju även ibland.. Fick ni glasögon då? Och hur funkade det på en så liten?

  • mammatill6
    Emelie1991 skrev 2020-02-16 09:52:45 följande:

    Tack för svar! Jag misstänker att våran flicka också ser dåligt. Hon kisar ju även ibland.. Fick ni glasögon då? Och hur funkade det på en så liten?


    Ja hon fick glasögon och det funkade perfekt. Har aldrig försökt ta av sig dem, nu är hon dock 16 och synen börjar bli bättre. Hon såg ganska dåligt som liten, hade +6 i styrka så för henne upptäcktes en helt ny värld. Första dagarna gick hon bara runt och tittade.
  • mammatill6
    Emelie1991 skrev 2020-02-16 10:24:11 följande:

    Okej, men va skönt då! Va de nått ni hade märkt innan att hon såg dåligt förutom skelningen?


    Ja fast vi fattade inte det då. När hon skulle gå ner för trottoarkanter vände hon sig om och kröp baklänges flera meter innan.

    Trappor va svårt, hon åkte på rumpan ner, hon hade svårt att lära sig gå.
Svar på tråden Erfarenhet av skelning 15 månaders