• Sun 16 Feb 2020 10:57
    560 visningar
    7 svar
    7
    560

    Snabb ökning på graviditetstest, kan det vara 2st frön då?

    Bifogar bilder



    Bilden med de två testerna på är översta från igår, underst i morse.

    Fått för mig att hcg ökar snabbare om det är fler än 1, sista testet är alltså idag på bim.

  • Svar på tråden Snabb ökning på graviditetstest, kan det vara 2st frön då?
  • Anonym (Kansk­e)
    Sun 16 Feb 2020 11:01
    #1

    Det kan vara så, men det kan likaväl vara så att det var mer utspätt igår än imorse. Mest sannolikt är det att det bara var mer utspätt

  • Sun 16 Feb 2020 11:03
    #2
    Anonym (Kanske) skrev 2020-02-16 11:01:29 följande:

    Det kan vara så, men det kan likaväl vara så att det var mer utspätt igår än imorse. Mest sannolikt är det att det bara var mer utspätt


    Det var morgonkissen på båda testerna
  • Sun 16 Feb 2020 11:13
    #3
    Kräftan81 skrev 2020-02-16 10:57:22 följande:

    Bifogar bilder

    Bilden med de två testerna på är översta från igår, underst i morse.

    Fått för mig att hcg ökar snabbare om det är fler än 1, sista testet är alltså idag på bim.


    Skulle säga att det är ganska säkert att man inte kan se på stegringen och styrkan om där är en eller flera embryon. Alla kvinnor producerar olika mängder hcg.
  • Anonym (Gupig­ru)
    Sun 16 Feb 2020 11:20
    #4

    Det kan absolut vara mer än en.. men behöver inte alls vara så. Om du tittar på normalvärdena över hcg under graviditet så varierar de otroligt mkt. En del har låga värden och det är normalt andra har höga. När jag tog två hcg blodprov så va de väldigt höga tidigt... väntar en liten krabat! Nog bara vul/ul lite senare som kan tala om ifall det är fler än en! :) Grattis till plus!! :)

  • Sun 16 Feb 2020 11:29
    #5
    Anonym (Gupigru) skrev 2020-02-16 11:20:13 följande:

    Det kan absolut vara mer än en.. men behöver inte alls vara så. Om du tittar på normalvärdena över hcg under graviditet så varierar de otroligt mkt. En del har låga värden och det är normalt andra har höga. När jag tog två hcg blodprov så va de väldigt höga tidigt... väntar en liten krabat! Nog bara vul/ul lite senare som kan tala om ifall det är fler än en! :) Grattis till plus!! :)


    Tack för ditt svar , ökade nämligen inte så här snabbt de andra två ggr.
  • Anonym (Tjejk­ompise­n)
    Sun 16 Feb 2020 12:40
    #6

    Är du supernyfiken så ta hcg-test via werlabs så får du veta vilka värden du har, då är det lättare att spekulera Solig Det hade jag gjort om jag var du. 

  • Anonym (Kansk­e)
    Sun 16 Feb 2020 21:01
    #7
    Kräftan81 skrev 2020-02-16 11:03:23 följande:

    Det var morgonkissen på båda testerna


    Jo, men har du druckit och kissat olika mycket kvällen innan så blir koncentrationen olika.
Svar på tråden Snabb ökning på graviditetstest, kan det vara 2st frön då?