• Anonym (Trött på att vänta)

    Långa väntetider på allt

    Alltid när man har med myndigheter att göra så är det så jävla långa väntetider. Samma inom vården. Har man akuta problem måste man ändå snällt finna sig i att vänta. Någon mer som upplever samma?

  • Svar på tråden Långa väntetider på allt
  • Anonym (Tant Agda)
    Anonym (Trött på att vänta) skrev 2020-02-16 12:01:33 följande:

    Alltid när man har med myndigheter att göra så är det så jävla långa väntetider. Samma inom vården. Har man akuta problem måste man ändå snällt finna sig i att vänta. Någon mer som upplever samma?


    Tycker väl att många väntetider är hyfsat rimliga i förhållande till resurserna. Vet ju dessutom från visst myndighetsarbete att de dom får vänta längst är de som inte fyllt i ansökningar korrekt, inte inkommit med de dokument som behövs etc. Sist jag ansökte om A-kassa så tog det en knapp vecka, trots att "väntetiden" generellt beräknades vara 3 månader. Samma sak med vården, åt var och en efter behov, när jag kommit in "akut" har andra prioriterats, när läget varit akut på riktigt har man rusat in mig för behandling.
  • Anonym (Trött på att vänta)
    Anonym (Tant Agda) skrev 2020-02-16 12:24:42 följande:
    Tycker väl att många väntetider är hyfsat rimliga i förhållande till resurserna. Vet ju dessutom från visst myndighetsarbete att de dom får vänta längst är de som inte fyllt i ansökningar korrekt, inte inkommit med de dokument som behövs etc. Sist jag ansökte om A-kassa så tog det en knapp vecka, trots att "väntetiden" generellt beräknades vara 3 månader. Samma sak med vården, åt var och en efter behov, när jag kommit in "akut" har andra prioriterats, när läget varit akut på riktigt har man rusat in mig för behandling.
    Jag håller med om att man får skylla sig själv om man inte fyllt i alla papper korrekt. Sen är det ju iofs mänskligt att fela. Men jag upplever att det är långa väntetider trots att man gjort allting korrekt. Vården går ju även på knäna, och folk på akuten dör för att de inte får hjälp i tid. Så jag delar inte din uppfattning om att väntetiderna är rimliga. Men om du upplever personligen att du fått hjälp i god tid så är ju det bra. Men många har motsatta upplevelser.
  • ttr

    Många tror att alla ska komma in fort på akuten. Många tror att de med lättare besvär ska komma in och ut fort. Med det stämmer inte. De som mår sämst kommer in fort. Och eftersom det är de som är mest krävande får alla andra vänta. Just nu kommer flera med feber trots att de inte ens försökt ta ett par Alvedon hemma och varit sjuka bara 2-3 dagar. Och då talar jag inte om människor med t ex diabetes. 1177 har väldigt låg tröskel på att ge råd att åka in vilket leder att många kommer väldigt rädda och blir frustrerade att de prioriteras lågt.

  • Anonym (I)

    Japp. Vårdens långa väntetider och idioti har gjort så att jag fått permanenta skador på min bukspottskörtel som jag måste medicinera mot och lida av resten av mitt liv.

Svar på tråden Långa väntetider på allt