• Anonym (Undrar)

Kollagen som kosttillskott

Förebygger/motverkar det rynkor?

• Svar på tråden Kollagen som kosttillskott
  • Anonym (mycket effektivt)

Ja det finns mycket forskning på det. Varit känt i Japan och USA länge, men finns tom på svenska apotek nu. Kollagen I ska det vara för huden. Det är också bra att ta i kombination med preparat som innehåller Hyaluronsyra så får du mer effekt.

Man får tjockare hud eftersom det återställer kollagenet som bryts ner med åldern och gör en mer benägen att få artros och ledvärk tex. Finns mycket info på nätet. Har använt det i flera år både bovint och marint som jag nu föredrar. Även tagit Phytoceramider som jag tycker är bättre för huden.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (mycket effektivt) skrev 2020-02-16 18:07:05 följande:

Ja det finns mycket forskning på det. Varit känt i Japan och USA länge, men finns tom på svenska apotek nu. Kollagen I ska det vara för huden. Det är också bra att ta i kombination med preparat som innehåller Hyaluronsyra så får du mer effekt.

Man får tjockare hud eftersom det återställer kollagenet som bryts ner med åldern och gör en mer benägen att få artros och ledvärk tex. Finns mycket info på nätet. Har använt det i flera år både bovint och marint som jag nu föredrar. Även tagit Phytoceramider som jag tycker är bättre för huden.

Det är väl bara under perioden som man tar tabletterna som det förebygger rynkor? Blir väl typ som en bromsmedicin effekt, så länge man tar dom så förebygger det men så fort man slutar med dom så kommer rynkorna?
  • Anonym (mycket effektivt)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-02-16 18:27:33 följande:
    Det är väl bara under perioden som man tar tabletterna som det förebygger rynkor? Blir väl typ som en bromsmedicin effekt, så länge man tar dom så förebygger det men så fort man slutar med dom så kommer rynkorna?
    Det beror ju klart på hur länge du har tagit tabletterna eller pulvret och hur mycket kollagen som bildats. Det tar flera månader att bryta ner så effekten stannar ett tag. Man åldras ju hela tiden så inget kan ju stoppa det förloppet.
  • Anonym (AnnaLisa)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-02-16 17:07:50 följande:

Förebygger/motverkar det rynkor?

Nej, då är det bättre och billigare att äta köttbuljonger och jello som är gjort på gelatin. Det absorberas mycket bättre än tillskott i tablettform. 
Svar på tråden Kollagen som kosttillskott