• Undrandee

    När i cykeln har ni ÄL?

    Som rubriken lyder, när i er menscykel har ni ÄL?

    Jag har en cykel på 29-32 dagar och har bestämt att försöka bli gravid.

    Testade CB digitala ÄL-tester förra månaden, efter min mens som startade 6/1, och fick "blink smileyn" den 21/1 den "fasta" kom bara dagen efter! Fortsatte ha fast smiley även den 24/1 och starkare teststreck än kontrollstrecket! Men alltså, 19 dagar borde ÄL då ha ägt rum efter den mensen? Är det normal tid för att ha ÄL då? Vet att min cykel var ca 32 dagar då.

    Nu var min senaste cykel 29 dagar, när kan jag förvänta mig ÄL då tro?

    Har bestämt att helst inte testa med fler ÄL tester då det stressade mig mest och jag får aldrig några ägglossningssekret heller :/

  • Svar på tråden När i cykeln har ni ÄL?
  • Pimpinellan

    På den tiden jag hade äl och mens hade jag oftast cykler på runt 26-29 dagar med äl 14 dagar före mens. Om du hade äl dag 19 och mens dag 32 är det fullkomligt normalt. Att cykeln varierar några dagar hit och dit är normalt.

  • Anonym (Anonym)

    Min cykel varierar kraftigt men i genomsnitt 26 dagar. Jag har nyligen börjat med CB och har tydligen äl jättetidigt i cykeln! Förra månaden testade jag dag 6 och fick fast smilie = maxutslag. Då fick jag mens efter 30 dagar! Denna månad fast smilie på dag 7, också maxutslag alltså, och nu inväntar jag att kunna börja gravtesta om ca 10-12 dagar.

    Jag har aldrig testat mitt sekret tidigare, bara denna månad och det ser inte särskilt upplyftande ut... Men som det påpekades på en webbsida, man vet inte hur sekretet ser ut längre upp för den sakens skull :)

    Finns det liv, finns det hopp.

  • Anonym (Hm)

    Min cykel är i genomsnitt 25 dagar och jag har ÄL 13 dagar före mensens första dag. Har använt fertilitetsstickor med tillhörande monitor inför varje graviditet.

    Funderat på att börja tempa ist?

  • Undrandee

    Tack för svar!

    Sitter och är lite ledsen just nu...

    känns så hopplöst! Detta är "bara" 3e försöket men börjar redan tappa hoppet. Löjligt, I know...

    men mannen min är inte lika sugen på sex som jag och han blir absolut avtänd av att jag pratar om ÄL-tester och om jag talar om för honom att jag har ÄL. Vi får till det MAX 3 ggr/veckan och nu när det närmar sig ÄL vill jag såklart maxa våra chanser och ha sex ialla fall varannan dag.

    Allt blir liksom en stress för oss båda på olika sätt.

    Känns som att det kommer bli minus på stickan även denna månad :(

  • Anonym (Hm)
    Undrandee skrev 2020-02-16 22:36:47 följande:

    Tack för svar!

    Sitter och är lite ledsen just nu...

    känns så hopplöst! Detta är "bara" 3e försöket men börjar redan tappa hoppet. Löjligt, I know...

    men mannen min är inte lika sugen på sex som jag och han blir absolut avtänd av att jag pratar om ÄL-tester och om jag talar om för honom att jag har ÄL. Vi får till det MAX 3 ggr/veckan och nu när det närmar sig ÄL vill jag såklart maxa våra chanser och ha sex ialla fall varannan dag.

    Allt blir liksom en stress för oss båda på olika sätt.

    Känns som att det kommer bli minus på stickan även denna månad :(


    Min man har varit likadan. Jag kan trösta dig med att både min tvåa och trea kommit till på sex vid ett ynka tillfälle typ 2-3 dagar före ÄL. Jag trodde att det var kört bägge gångerna pga detta, men icke. Jag var dessutom 39 resp 41 då.
  • idorina

    Jag har äl dag 15 i min cykel på ca 28 dagar. Den pendlar lite, men äl kommer alltid dag 15.

  • Anonym (Beja)

    Hej,

    Jag har 24 dagars menscykel för det mesta och har börjat kartlägga min äl, förra månaden fick jag positivt ältest på dag 12, denna månaden starkt på dag 14... så verkar ju olika ändå! 
    Hur går det för dig ts? 

  • Anonym (Olika)

    Hej! Jag har testat med äl tester senaste 4 månaderna och kan säga att det varierar. Cykeln är 28-29 dagar men äl har inträffat dag 16-20 olika cykler. Tycker även lutealfasen varierat mellan 11-14 dagar.

    Blir också lite stressad av äl tester för man analyserar allt, för lite sekret, för tidigt med sekret, långsam stegring, ingen stegring osv, men tillslut så får jag positivt men det är många dagar med onödig stress haha. Så ska eventuellt inte testa denna månad, dock vill min sambo att jag ska testa för han förstår att det är då man ska lägga i en växel (han är för trött/sliten för att köra varannan dag cykeln igenom SUCK)...

  • Anonym (Olika)

    Insåg att mina dagar inte gick ihop rent matematiskt haha, men ah det varierar men mensen kommer regelbundet.

  • Undrandee
    Anonym (Beja) skrev 2020-05-07 19:41:21 följande:

    Hej,

    Jag har 24 dagars menscykel för det mesta och har börjat kartlägga min äl, förra månaden fick jag positivt ältest på dag 12, denna månaden starkt på dag 14... så verkar ju olika ändå! 

    Hur går det för dig ts? 


    Tack att du frågar <3

    Är inne på CD 33 och ingen mens :(

    ringde gyn idag och sa jag är orolig att min kropp är ur balans, men blev typ avviftad och tillsagd att sluta med ÄL tester och gå efter sekretet istället. Hon sa åt mig att slyta tänka på barn så lovade hon att jag skulle bli gravid i sommar/till hösten..

    Enligt henne har alla ÄL 14 dagar efter mens när jag sa jag är orolig att jag har så sen/ingen ÄL alls och så få dagar mellan förmodad ÄL och mens.

    Det var det enda råd jag fick, ingen undersökning då jag varit gravid förr :(
  • Anonym (Beja)
    Undrandee skrev 2020-05-07 22:29:50 följande:
    Tack att du frågar <3

    Är inne på CD 33 och ingen mens :(

    ringde gyn idag och sa jag är orolig att min kropp är ur balans, men blev typ avviftad och tillsagd att sluta med ÄL tester och gå efter sekretet istället. Hon sa åt mig att slyta tänka på barn så lovade hon att jag skulle bli gravid i sommar/till hösten..

    Enligt henne har alla ÄL 14 dagar efter mens när jag sa jag är orolig att jag har så sen/ingen ÄL alls och så få dagar mellan förmodad ÄL och mens.

    Det var det enda råd jag fick, ingen undersökning då jag varit gravid förr :(
    Hej,

    Väldigt märklig gyn!  Vadå gå efter sekret! Skulle någon säga så till mig hade jag blivit förvirrad, för jag är typ alltid våt! Känner du något när du har ägglossning?
    Köp ägglossningstest från testlagret, de är billiga och jättebra.
    Nej alla har inte äl på dag 14.... jag hade starkt idag på dag 15, och min menscykel är som sagt oftast på dag 24. Förra månaden på dag 12 hade jag positivt på ältest! Så inte samma varje månad! 
    Brukar din mens vara sen och hoppig?
  • Undrandee
    Anonym (Beja) skrev 2020-05-08 22:12:56 följande:

    Hej,

    Väldigt märklig gyn!  Vadå gå efter sekret! Skulle någon säga så till mig hade jag blivit förvirrad, för jag är typ alltid våt! Känner du något när du har ägglossning?

    Köp ägglossningstest från testlagret, de är billiga och jättebra.

    Nej alla har inte äl på dag 14.... jag hade starkt idag på dag 15, och min menscykel är som sagt oftast på dag 24. Förra månaden på dag 12 hade jag positivt på ältest! Så inte samma varje månad! 

    Brukar din mens vara sen och hoppig?


    Ja jag vart väldigt dåligt bemött kände jag. Hon mest suckade i telefon åt mig.

    Jag är våt vissa dagar i månaden, vissa snustorr. Dom gånger jsg är torr kan jag ändå få positiva ÄL tester ändå, skit jobbigt!

    Har oftast 29 dagars cykel och ägglossar på dag 20-21 tror jag, för då får jsg lite värk och är typ våtare och mer sexsugen. Men, jag får även positivt på cykeldag 12-13 men ingen värk och knappt våt.

    Idag är mensen 5 dagar sen, är på dag 34 nu, aldrig varit så seb förut. Har varit max 1-2 dagar sen ibland ... :(
  • Anonym (Beja)
    Undrandee skrev 2020-05-08 22:24:29 följande:
    Ja jag vart väldigt dåligt bemött kände jag. Hon mest suckade i telefon åt mig.

    Jag är våt vissa dagar i månaden, vissa snustorr. Dom gånger jsg är torr kan jag ändå få positiva ÄL tester ändå, skit jobbigt!

    Har oftast 29 dagars cykel och ägglossar på dag 20-21 tror jag, för då får jsg lite värk och är typ våtare och mer sexsugen. Men, jag får även positivt på cykeldag 12-13 men ingen värk och knappt våt.

    Idag är mensen 5 dagar sen, är på dag 34 nu, aldrig varit så seb förut. Har varit max 1-2 dagar sen ibland ... :(
    Gravid kanske? Lita på din känsla, då har du äl...jag har inte äl 2 v innan nästa mens...snarare 9 dagar innan!
  • Undrandee
    Anonym (Beja) skrev 2020-05-08 22:44:01 följande:

    Gravid kanske? Lita på din känsla, då har du äl...jag har inte äl 2 v innan nästa mens...snarare 9 dagar innan!


    Tror tyvärr inte jag är gravud, senast idsg testade jag negativt :(

    Tror mer att jag inte fick någon ÄL av nån anledning ich mensen bara kommer bli väldigt sen/hoppa över denna cykel :/
Svar på tråden När i cykeln har ni ÄL?