• natascha92

Nuskin - Pyramidspel

Hej där allihopa! ????

Jag hade en väldigt bra vän, citera hade som jobbar för nuskin och jag vill bara berätta lite om vad som hänt sen hon började jobba med det.

Hon har förändrats väldigt mycket som person, hon fokuserar bara på nuskin och umgås bara med andra som jobbar med det. Jag som inte jobbar med det t.ex existerar inte längre. Hon hör bara av sig om hon behöver hjälp med att sälja någon produkt eller försöker få folk till olika event som dom har när man får testa deras produkter som är helt värdelösa och alldeles för dyra i mitt tycke.

Jag är så sjukt trött på snacket om att "var din egen boss" och att dom kallar sig för entreprenör också btw.

Har frågat flera gånger vad hon tjänar på det eller om hon ens har tjänat något än. Hon har jobbat med nuskin i ca ett halvår nu och hon har inte tjänat en enda krona på det!!! Hon har snarare gått minus pga av alla olika produkter hon köpt och alla events som hon åkt till vilket har inneburit flyg och hotell vistelser. Jag vill bara gråta när jag hör allt och förstår helt ärligt inte hur hon kan fortsätta med skiten. Jag kan tyvärr inte umgås med henne längre pga nuskin. Och ni som påstår att nuskin inte är ett pyramidspel, snälla ta reda på fakta för jag vet exakt hur det går till då min vän berättat allt.

Vad du än gör, börja ALDRIG jobba åt nuskin! För din egen skull men framförallt andras. Du kommer att tappa alla dina riktiga vänner som du hade innan, du får en massa "vänner" inom nuskin, du kommer säkert extra nära dom som är i ditt team. Dom kommer att tagga dig till att nå din dröm och är super positiva och stöttande hela tiden, men det är ju så falskt som det kan bli. Såklart dom är dina bästa vänner för dom tjänar pengar på dig, åtminstone dom som ligger ovanför dig i pyramiden, allt är bara ett spel.

Alla i din närhet kommer tyvärr börja tycka illa om dig till slut då du blir mer och mer desperat att sälja produkter för att nå din kvalificering och för att du inser att du börjar bli fattig. Du kommer att förlora en massa pengar om du inte är skicklig och lyckas sälja men framförallt rekrytera andra till att gå med i helvetet. Vilket är väldigt svårt, nästintill omöjligt om du inte redan är väldigt stor inom sociala medier.

Jag skapade detta inlägget för att varna dom som kanske funderar på att börja jobba med nuskin att snälla gör det inte. Jag lovar att du kommer ångra dig efter att du tappat alla dina riktiga vänner och hamnat i en ekonomisk kris.

Så med det sagt så hoppas jag verkligen att jag lyckats övertyga någon som kanske övervägt till att börja med nuskin att INTE börja med det! Känns som att jag räddar liv helt ärligt.

Tack för mig! ????

• Svar på tråden Nuskin - Pyramidspel
  • Anonym (555)

Läskigt. Låter som en sekt.

Hade en bekant på Facebook som höll på liknande sätt med Forever living för ett par år sen.

Bra varning!

• natascha92

Ja det är verkligen läskigt! Och jag håller med om att det är typ som en sekt. Alla MLM företag är väl rätt så lika, samma koncept. Det är bara till för att lura folk tyvärr. Det är tragiskt att dom som jobbar inom det faktiskt tror att det kommer att göra dom rik.

• Anonym (Bojkotta detta!!)

Jag gillade verkligen influensern A.E, men att hålla på med detta... och att med sin mediala arena försöka lura på andra tjejer att göra detta istället för att ta ett hemligt (tryggt) arbete är verkligen vedervärdigt....

Besviken..

Något är seriöst fel med den yngre generationen som vill leva så glammig liv som möjligt men inte vilja arbeta. Snabba pengar, snabba pengar, snabba pengar.

Men karma brukar ju som sagt straffa sigsjälv...

Snälla tjejer köp inte dessa produkter. Stöd inte denna skit med era värdefulla slantar. Se igenom filtret.

• Anonym (Bojkotta detta!!)

Jag gillade verkligen influensern A.E, men att hålla på med detta... och att med sin mediala arena försöka lura på andra tjejer att göra detta istället för att ta ett hemligt (tryggt) arbete är verkligen vedervärdigt....

Besviken..

Något är seriöst fel med den yngre generationen som vill leva så glammig liv som möjligt men inte vilja arbeta. Snabba pengar, snabba pengar, snabba pengar.

Men karma brukar ju som sagt straffa sigsjälv...

Snälla tjejer köp inte dessa produkter. Stöd inte denna skit med era värdefulla slantar. Se igenom filtret.

Svar på tråden Nuskin - Pyramidspel