• Maramba

    tradera - utbetalning?

    Har handlat en del på tradera genom åren men nu har jag precis sålt en pryl för första gången.

    När jag la upp annonsen valde jag att köparen skulle kunna betala via swish.
    Nu när auktionen är avslutad och det finns en vinnare blir jag osäker på hur resten kommer gå till. Jag har inte skrivit ngt eget vinnarmail.

    Någon som är en hejare på tradera och kan hjälpa mig? Behöver jag kontaka köparen och ge mitt nr eller sköts det via tradera?

    jag hittar för övrigt inte hur jag kan regga ett konto hos tradera för utbetalningar heller. Hittar till den sidan via Q&A men inte hur man ändrar/lägger till inställningar. det står bara att det inte finns några inställningar.

  • Svar på tråden tradera - utbetalning?
  • Magical
    Maramba skrev 2020-02-16 22:21:10 följande:

    Har handlat en del på tradera genom åren men nu har jag precis sålt en pryl för första gången.

    När jag la upp annonsen valde jag att köparen skulle kunna betala via swish.
    Nu när auktionen är avslutad och det finns en vinnare blir jag osäker på hur resten kommer gå till. Jag har inte skrivit ngt eget vinnarmail.

    Någon som är en hejare på tradera och kan hjälpa mig? Behöver jag kontaka köparen och ge mitt nr eller sköts det via tradera?

    jag hittar för övrigt inte hur jag kan regga ett konto hos tradera för utbetalningar heller. Hittar till den sidan via Q&A men inte hur man ändrar/lägger till inställningar. det står bara att det inte finns några inställningar.


    Har du angett ditt nummer på din profil så kan köparen swisha, om du angett vad portot blir, för annars behöver du kontakta så att denne vet vad den ska betala. 
  • Vanillaextract

    Du går in på Traderas hemsida, trycker på ditt användarnamn uppe i högra hörnet så att menyn skrollas fram, skrollar ned till rubriken "utbetalningar" och trycker, då kommer du till en sida där det visas hur du får betalt. Har du gett Tradera ditt bankkonto och/eller mobilnummer med swish sköts betalningen direkt via tradera. Du behöver inte själv ha kontakt med köparen alltså. 

    Har du inte redan länkat ditt bankkonto gör du det via denna länk, genom att trycka på ordet "här" där du skickas vidare till sidan för att skriva in din information: info.tradera.com/betalsatt/klarna/salj-med-klarna/utbetalningar/

    Jag tror dock du redan har länkat något, tvivlar på att det ens går att lägga upp annonser utan att ha gett Tradera en metod att få betalt. 

Svar på tråden tradera - utbetalning?