• anniherman01

    Dålig självkänsla - behandling

    Hej allihopa! 



    Syftet med detta inlägg är inte för att jag vill att folk ska tycka synd om mig, utan tvärtom. Jag vill uppmuntra andra människor som lider av något att det går att ändra till det bättre. Jag vill dela med mig om någonting privat som jag tror många kan relatera till! :)



    Under tidig tonåren har jag haft väldigt mycket problem med min självkänsla och den största anledningen till detta är pga min acne. Jag är bara 19 år gammal och trots detta så är det en daglig kamp. Som jag förstod det i början av puberteten när jag såg tecken av acne att detta skulle vara något temporärt, som tyvärr visade sig vara  motsatsen. Även idag trots att detta påbörjade för flera år sedan, så står jag inför detta problemet varje dag.



    Jag är bosatt i Kungsbacka och under flera år har jag vänt mig till olika kliniker i närområdet för att få hjälp med detta. Många har varit bra och andra mindre bra, men jag har inte känt mig super nöjd med resultaten jag har fått. Förens jag tog kontakt med en mindre klinik i trakterna som fokuserar sig på hudbehandling i Kungsbacka. Jag ska vara helt ärlig så hade jag inte så stora förväntningar med tanke på mina tidigare erfarenheter. Men jag beslöt mig ändå för att testa en ansiktsbehandling och se ifall det skulle ge en gnutta positivt resultat. Och herregud, detta var någonting helt annorlunda än vad jag hade föreställt mig! Under alla dessa år med receptbelagda mediciner som har gett mig massa biverkningar och andra besvär, till någonting helt annat. Behandlingen bestod av en så kallad ?Enzymterapi? där du hjälper kroppen att producera enzymer för att hjälpa kroppen att göra sig av med inflammationen i kroppen/huden.


    Efter ett par behandlingar så har jag märkt av en stor skillnad. Min acne är inte lika inflammerad som den var tidigare och jag har även märkt att det läker bättre.



    Om det finns någon där ute som har samma problem och vill ha vård för detta som inte består av massa tunga mediciner. Så bör ni verkligen prova detta! Rekommenderar detta starkt. Detta har hjälpt mig att återvinna min självkänsla och bli kvick med mina acne-symptomer.



    Tack för ni som har läst!

    Här är en länk till dom som vill veta mer eller testa! :)


    http://www.jessicahudvard.se/ansiktsbehandling.html




      


     
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-02-17 11:12
    Har ni några andra förslag på andra behandlingar? Låt mig veta! ;))
Svar på tråden Dålig självkänsla - behandling